Audi A5 8T 2.0 16V TFSI 180KM to wszechstronna oferta – sportowej stylistyce coupe/cabrio towarzyszy dynamiczny czterocylindrowy turbo o mocy 180KM i momencie 320Nm, z których korzystasz płynnie na każdym biegu. Sprint do 100 km/h zajmuje 7,8 s, spalanie niewielkie jak na klasę (7,5–8,8 l/100 km mieszane). Plusem tej wersji jest bardzo dobra elastyczność w każdych warunkach, szeroki zakres wyposażenia (multimedia MMI Plus, skórzane fotele, adaptacyjne zawieszenie, zaawansowane systemy bezpieczeństwa). Auto świetnie spisuje się zarówno w mieście, jak i na trasie, a skrzynia S-Tronic przekonuje szybkością i płynnością zmian biegów. Model jednak wymaga regularnego serwisu – rozciągający się łańcuch rozrządu (wymiana lub kontrola co 100 tys. km), typowy nagar na zaworach i wycieki oleju to bolączki silnika z bezpośrednim wtryskiem. Zdarzają się awarie cewek i świec (zalecana wymiana co 50–60 tys. km), uszkodzenia zaworu PCV oraz wycieki z turbo po dużym przebiegu. Zawieszenie sportowe (S-line) wymaga serwisu amortyzatorów po 120–160 tys. km. Turbo toleruje dynamiczną jazdę, ale wymaga dobrego oleju i chłodzenia po ostrym użytkowaniu. Model nie nadaje się do LPG. To idealny wybór dla osób szukających kompromisu między stylem, osiągami a kosztem użytkowania.