2.0 TFSI 211KM to flagowa czterocylindrowa benzyna dla A5 8T – świetna dynamika (0–100 km/h w 6,9 s, moment 350Nm), bardzo dobre prowadzenie (sportowe zawieszenie, adaptacyjne amortyzatory, quattro) i wyważony pakiet komfortu. Model daje radość z jazdy dzięki natychmiastowej reakcji na gaz i szerokiej palecie trybów pracy skrzyni (S-Tronic w opcji). Wnętrze: klasy premium, pełna elektryka, nawigacja MMI, skórzane/sportowe fotele oraz szeroka gama opcji bezpieczeństwa. Spalanie oscyluje między 7,5–9,5 l/100 km, zawieszenie dobrze łagodzi nierówności. Największą wadą tej jednostki jest rozciągający się łańcuch rozrządu (zalecane kontrole i wymiana po 100 tys. km), skłonność do powstawania nagaru na zaworach ssących przy jeździe miejskiej, wycieki oleju spod pokrywy i uszczelek turbo. Zdarzają się usterki cewek, świec oraz zaworu odmy. Turbo jest trwałe przy racjonalnym serwisie (olej co 10 tys. km), ale dynamiczna jazda skraca jego żywotność. Zawieszenie wymaga serwisu przy większych przebiegach. Modelu nie poleca się do LPG. To auto dla miłośników dynamicznej jazdy, świadomych konieczności regularnej obsługi jednostki TFSI – wysokie osiągi idą w parze z komfortem i prestiżem A5 coupe/cabrio.