AUDI A5 8T 2.0 TDI CR 143KM CAGA/CMEA – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A5 8T 2.0 TDI CR 143KM (CAGA/CMEA) to klasyka diesla wśród stylowych coupe – kompromis między oszczędnością a możliwościami jazdy na długie dystanse. Motor Common Rail, moc 143KM, moment 320Nm, pozwala na szybkie przyspieszanie (0–100 km/h w 9,1 s), elastyczność na autostradzie i niskie spalanie: średnio 5–6,1 l/100 km, w mieście ok. 7,0 l. Plusem tej wersji jest trwałość silnika (przy regularnej wymianie oleju i filtrów, rozrząd co 120–140 tys. km), niskie koszty serwisu, odporność na duże przebiegi (400+ tys. km), bardzo dobra kultura pracy (mało wibracji), szeroka dostępność zamienników, dobra baza do codziennych dojazdów i dalszych podróży. Wady to typowe awarie współczesnych diesli: zapychanie filtra DPF (głównie w modelach z krótkimi trasami), okresowe awarie EGR i wycieki oleju spod pokrywy oraz turbo. Wtryskiwacze CR wymagają regeneracji po ok. 220–250 tys. km, dwumasa i sprzęgło intensyfikują usterki po 180–220 tys. km. Komfort jazdy gwarantuje wygodne fotele, solidne wyciszenie, zaawansowane multimedia i szeroki pakiet opcji. Elektronika zwykle nie sprawia problemów, drobne usterki pojawiają się w czujnikach i systemach komfortu przy wysokich przebiegach. Auto polecane osobom, które szukają niedrogiego, solidnego diesla klasy premium w efektownym nadwoziu coupe/cabrio, przy akceptacji regularnych serwisów i profilaktyki typowych bolączek nowoczesnego TDI.