AUDI A5 8T 3.2 V6 24V FSI 265KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A5 8T 3.2 V6 24V FSI 265KM to benzynowy flagowiec pierwszej generacji modelu – symbol luksusu, sportu i klasycznej sześciocylindrowej kultury pracy. Motor 3.2 FSI (oznaczenie CALA) oferuje moc 265KM i moment 330Nm, zapewniając rewelacyjne osiągi: 0–100 km/h w 6,1 s, prędkość maksymalna ponad 250 km/h. Ten wolnossący V6 wyróżnia się natychmiastową reakcją na gaz, szerokim zakresem mocy i niepowtarzalnym brzmieniem. Model docenią ci, którzy nie uznają kompromisów – wyposażenie najczęściej obejmuje pełną elektrykę, systemy bezpieczeństwa, nagłośnienie Bang & Olufsen, klimatyzację, opcjonalne quattro i komfortowe fotele. Największe plusy: genialna elastyczność, świetna dynamika, jakość wykonania kabiny, trwałość przy regularnym serwisie (olej co 10–12 tys. km, świece co 60 tys. km, rozrząd łańcuchowy bez interwału). Wady: wysokie spalanie (miasto 13–16 l/100 km, trasa ok. 8–10 l), typowe wycieki oleju spod pokryw zaworowych i pompy próżniowej, powstawanie nagaru na zaworach ssących (nieunikniony efekt FSI – wymaga czyszczenia co 80–120 tys. km), przypadki awarii cewek zapłonowych i zużycia łańcucha rozrządu (rozciągnięcie po 200 tys. km, objaw: grzechotanie na zimno, błędy synchronizacji). Zawieszenie komfortowe, doskonałe tłumienie, choć sportowe wersje S-line wymagają wymiany amortyzatorów po dużych przebiegach. Elektronika dopracowana, lecz sporadyczne drobne błędy czujników, klimatyzacji, multimediów typowe po latach. Model nieznoszący LPG i wymagający drogich serwisów – to auto dla konesera, który ceni osiągi, komfort i rasowy dźwięk V6 ponad kilometrówkę i oszczędności.