Kolejny poziom ewolucji benzynowego A5 to 1.8 TFSI 177KM (CJEE), wprowadzony wraz z faceliftingiem – silnik z rodziny EA888. Oferuje jeszcze wyższą sprawność niż poprzednik – moc 177KM, moment 320Nm, 0–100 km/h w ok. 7,9 s, spalanie wg użytkowników 6,6–7,7 l/100 km w trasie, ok. 8,8 l w mieście. To albo dla osób szukających lepszych osiągów bez konieczności wyboru czteronapędowych turbobenzyn. Konstrukcja tej modernizacji to ulepszony rozrząd (zaawansowany łańcuch, dłuższe interwały między wymianami), poprawka pierścieni tłokowych i tłoków (minimalizacja kłopotliwego poboru oleju) oraz nowy układ chłodzenia. Plusem tej wersji jest bardzo płynna, cicha praca, wysoka elastyczność i szybkie reakcje na gaz. Komfort podróżowania i bogate wyposażenie wnętrza (duży ekran MMI, dużo opcji tapicerek, LED, lepsze audio) także wyróżniają wersję 177KM. Jednak silnik – jak większość nowoczesnych TFSI – jest dość wymagający w serwisie: należy pilnować wymiany oleju co 10–12 tys. km, regularnie czyścić nagar (co ok. 90 tys. km), kontrolować stan rozrządu (choć poprawiony – potrafi rozciągać się po 120–140 tys. km), dbać o świece i cewki. Uznaniem cieszy się zastosowanie nowego intercoolera, dzięki czemu spada podatność na przegrzewanie w korkach i dynamicznej jeździe. Wycieki spod pokryw i turbo pojawiają się po wysokich przebiegach, skrzynie automatyczne wymagają wymian oleju (co 60 tys. km). LPG niezalecane. Elektronika jest zoptymalizowana – sporadyczne awarie czujników, parktronika, wskaźników. To idealny kompromis między stylem, osiągami a niskimi kosztami, jeśli użytkownik sumiennie podchodzi do profilaktyki serwisowej.