Audi A5 8T FL 2.0 16V TFSI 224KM CNCD to wersja skierowana do osób oczekujących sportowych wrażeń za kierownicą stylowego coupe lub cabrio. Czterocylindrowy silnik turbo generuje 224KM i 350Nm – efekt to przyspieszenie do setki w 6,6 s i elastyczność dostępna w pełnym zakresie obrotów, jazda daje autentyczną frajdę niemal w każdych warunkach. Konstrukcja po lifcie – poprawione tłoki, łańcuch rozrządu, wydajniejszy intercooler, zoptymalizowany układ chłodzenia – eliminuje większość typowych bolączek wcześniejszych TFSI (znikomy pobór oleju, większa odporność na wyższe temperatury). Komfort jazdy podkreślają bogate multimedia, adaptacyjne zawieszenie i nowoczesny design wnętrza. Do plusów należy dołożyć praktycznie pełny pakiet wyposażenia, nowoczesne oświetlenie, sportowe fotele i szeroką gamę systemów wspomagających prowadzenie. Użytkownik musi jednak pamiętać o regularnych serwisach: rozrząd wymaga kontroli ok. 120–140 tys. km (objaw grzechotania przy rozruchu, błędy synchronizacji), nagar na zaworach ssących (konieczne czyszczenie co 70–100 tys. km), szybkie zużycie świec i cewek zapłonowych przy dynamicznej eksploatacji, wycieki oleju z pokrywy zaworowej i uszczelniaczy po wyższych przebiegach. Skrzynia S-Tronic – regularna wymiana oleju! Modelu nie poleca się do LPG, potrzebny renomowany serwis i dobra jakość oleju. To propozycja dla tych, którzy oczekują topowej, dynamicznej benzyny, lecz akceptują typowe wyzwania serwisowe mocnych, doładowanych jednostek.