Audi A5 F5 1.4 16V TFSI 150KM (CVNA) to budżetowy wariant nowej generacji A5, skierowany do użytkowników preferujących styl, technologię i niskie koszty eksploatacji przy umiarkowanych osiągach. Czterocylindrowy turbo o mocy 150KM, momencie 250Nm, pozwala na sprint do setki w około 8,7 s przy spalaniu 5,9–6,6 l/100 km w trasie i 7,5–8,5 l w mieście. Plusem jest cicha praca silnika, dość szybka reakcja na gaz i nowoczesny system COD – odłączania dwóch cylindrów przy niskim obciążeniu. Wnętrze F5 zachwyca nowym kokpitem, cyfrowymi zegarami, MMI Touch, szerokim pakietem komfortowej tapicerki, asystentów, LED, systemów bezpieczeństwa. Wersja 1.4 jest bardzo tania w naprawach i bardzo rzadko psuje się przy serwisie olejowym co 10 tys. km i regularnej wymianie świec oraz cewek zapłonowych (co 50–60 tys. km). Największe wady: rozciągający się łańcuch rozrządu (kontrola po 100–130 tys. km – objaw: grzechotanie na zimno), powstawanie nagaru na zaworach ssących (regulacja lub czyszczenie co 60–90 tys. km), wycieki oleju spod pokrywy zaworowej i turbo przy dużych przebiegach. Model nie nadaje się do jazdy na LPG ze względu na bezpośredni wtrysk. Komfort zawieszenia – bardzo wysoki, ale twardszy na dużych kołach. Elektronika auta wymaga czasem aktualizacji, lecz nie notuje się poważnych awarii. To idealny wybór na wejście do świata coupe/cabrio klasy premium przy umiarkowanym budżecie eksploatacyjnym.