AUDI A5 F5 2.0 TDI CR 150KM CZHA DEUA – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

A5 F5 2.0 TDI CR 150KM (kody CZHA, DEUA) to bazowy diesel dla tej generacji, wybierany jako kompromis między osiągami a niskimi kosztami codziennej eksploatacji klasy premium. Silnik 2.0 CR generuje 150KM i 340Nm, zapewniając dobre przyspieszenie (0–100 km/h w około 8,7 s) i przyjazne spalanie: trasa 4,5–5,2 l/100 km, miasto do 6,7 l. Największe atuty to wysoka kultura pracy nawet na niskich obrotach, niewielkie wibracje i bardzo niskie koszty serwisu – jednostka jest dojrzała, pozbawiona poważniejszych wad konstrukcyjnych, regularna wymiana oleju (co 10–15 tys. km) i rozrządu (co 130–150 tys. km) zapewnia dziesiątki tysięcy bezproblemowej jazdy. Plusem kabiny F5 jest szeroka przestronność, nowoczesny wygląd, szerokie możliwości personalizacji (MMI Touch, LED, asystenci bezpieczeństwa) oraz fenomenalne wyciszenie. Zawieszenie, konstrukcja adaptacyjna, pewnie prowadzi auto zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Po stronie wad: sporadyczne przypadki wycieków oleju spod pokrywy zaworowej i turbo; przy jeździe wyłącznie miejskiej – zapchany DPF (filtr cząstek stałych) wymusza częste regeneracje; czasami usterki zaworu EGR, chłodnicy EGR i drobne błędy czujników NOx (przy wersjach z AdBlue). Po dużych przebiegach wymagana regeneracja wtryskiwaczy CR (220–270 tys. km) i kontrola sprzęgła/dwumasy w manualu. Elektronika jest dopracowana, a usterki głównie dotyczą komfortu i systemów parkowania. Samochód nie jest stworzony do wyścigów, lecz do codziennych, przewidywalnych podróży w wygodnej, stylowej formie – idealna propozycja dla flot i racjonalnych rodzin.