AUDI A5 F5 3.0 TDI V6 CR 286KM DCPC – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A5 F5 3.0 TDI V6 CR 286KM (DCPC) to najmocniejszy wysokoprężny wariant dostępny w gamie A5 F5 – esencja osiągów, stylu i luksusu połączonych w sportowym coupe/cabrio. Silnik V6 CR 286KM zapewnia aż 620Nm, setkę w 5,2 s i bardzo elastyczną jazdę, którą mogą docenić wszyscy, którym zależy na połączeniu dynamiki z niskimi kosztami paliwa (seryjny quattro). Model w każdej wersji to ekskluzywne wyposażenie: Matrix LED, Virtual Cockpit, indywidualizacja tapicerek, ambient-light, top nagłośnienie, fotele wentylowane, szeroki pakiet asystentów jazdy i bezpieczeństwa. Plusem jest legendarna trwałość pod warunkiem regularności obsługi (olej co 10–12 tys. km, rozrząd co 120–140 tys. km, wymiana oleju w skrzyni S-Tronic co 60 tys. km). Typowe wady to: regeneracja wtryskiwaczy CR po 200–250 tys. km, kosztowna profilaktyka DPF i AdBlue (błędy czujnika, wycieki, zatkania), zużycie EGR (nagary, awarie chłodnicy), rzadko wycieki spod turbo/tulei po wysokich przebiegach, sprzęgło/koło dwumasowe wymagające wymiany przy agresywnym stylu jazdy. Elektronika klasy premium – sporadyczne błędy systemów komfortu, parkowania, MMI, generalnie bardzo wytrzymała. Zawieszenie sportowo-komfortowe, lecz serwis gumowych elementów i amortyzatorów to konieczność przy dynamicznej eksploatacji. Ten model to wyborna maszyna dla pasjonatów długich tras, emocji, luksusu i ekonomii klasy premium coupe, o ile akceptuje się koszt regularnej profilaktyki serwisowej.