Audi A5 F5 FL 35 TFSI EVO 150KM (DLVB) to kompromis między nowoczesnością a umiarkowaną ceną użytkowania premium coupe/cabrio. Jednostka 1.5 turbo generuje 150KM i 250Nm, oferując przyzwoite przyspieszenie (0–100km/h w 8,9s), prędkość maksymalną ok. 220km/h i elastyczność wyczuwalną już od niskich obrotów. Plusem jest technika EVO2 – system COD umożliwia jazdę na dwóch cylindrach w lekkich warunkach i spadek spalania do poziomu 5,5l na trasie, 7,4l w mieście. Motor cechuje się cichą pracą, małym zużyciem paliwa oraz szeroką dostępnością części eksploatacyjnych. Kabina A5 zachwyca jakością: cyfrowy kokpit, szeroki panel MMI Touch, nagłośnienie high-end, tapicerki premium. Komfort jazdy podnosi adaptacyjne zawieszenie, a ergonomia wnętrza stoi na wysokim poziomie. Główne wady: typowe dla bezpośredniego wtrysku powstawanie nagaru na zaworach (zalecane czyszczenie co ok. 80 tys. km), rozciągający się łańcuch rozrządu po 100–130 tys. km (grzechotanie na zimno), sporadyczne wycieki oleju spod pokrywy zaworowej i intercoolera. Cewki i świece zapłonowe wymagają wymian co 50–60 tys. km. Zawieszenie oferuje wysoki komfort, ale twardsze wersje na większych felgach wymagają serwisu amortyzatorów po większych przebiegach. Modelu nie przewiduje się do LPG (wtrysk bezpośredni). Elektronika wymaga okresowej aktualizacji, lecz poważnych awarii nie notuje się często. To najbardziej przewidywalny i ekonomiczny wybór do miasta i tras dla osób wchodzących w świat coupe premium Audi.