AUDI A5 F5 FL 40 TDI EVO 204KM MILD HYBRID DTPA – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A5 F5 FL 40 TDI EVO 204KM Mild Hybrid (DTPA) to diesel dla wymagających: moc 204KM, moment 400Nm, napęd na oś lub quattro i codzienna przewaga w elastyczności i dynamice – sprint do setki w 7,1s. Nośną cechą tej wersji jest hybryda 12/48V, która jeszcze efektywniej ogranicza spalanie (ok. 5,2l trasa, 6,7l miasto), umożliwiając krótkotrwałe wyłączanie silnika i szybkie wyciszenie pracy w korku. Komfort to: najnowszy cyfrowy kokpit, zaawansowane multimedia, skórzana tapicerka, świetne nagłośnienie, adaptacyjne amortyzatory, komplet asystentów bezpieczeństwa. Atuty to niska awaryjność silnika, bardzo długa żywotność przy właściwej obsłudze (olej co 12–15 tys. km), nowoczesność elektroniki i dobry system SCR (AdBlue). Wadą jest filtr DPF – przy dłuższych miastowych trasach szybko wymaga regeneracji. Przy wyższych przebiegach zdarza się regeneracja wtryskiwaczy CR (po 250 tys. km), szybkie zużycie świec (świece żarowe) i, jak w typowych mild hybrid, obsługa paska napędu i baterii hybrydy po 100 tys. km. Zawieszenie wymaga renowacji gumowych elementów i amortyzatorów po 150 tys. km, a skrzynie S-Tronic wymagają regularnej wymiany oleju. Elektronika – drobne usterki w zakresie komfortu czy parkowania. Audi A5 40 TDI Evo to kompromis – komfort, niska emisja, ekonomia na poziomie diesli klasy biznes.