Audi A5 F5 FL 40 TFSI EVO 190KM (DEMA) to benzynowa esencja nowoczesnego coupe premium z segmentu Grand Tourismo. Silnik 2.0 TFSI (DEMA), turbo, 190KM i 320Nm – sprint do 100km/h w 7,3s, duża elastyczność i cichy napęd na trasę lub do dynamicznej miejskiej jazdy. System mild hybrid 12/48V zapewnia oszczędność, żeglowanie i ciche starty/stopy, a realne spalanie oscyluje na poziomie 6,0–7,2l (trasa) oraz 7,8–8,5l (miasto). Atutami są: szeroka baza opcji wyposażenia (MMI z dużym ekranem, Virtual Cockpit, systemy safety plus, ambientowe oświetlenie, climatronic, sportowe fotele), powściągliwość awarii i długowieczność silnika przy regularnej wymianie oleju (co 10–12 tys. km). Wady standardowe: powstawanie nagaru na zaworach ssących (czyszczenie co 70–100 tys. km), rozciągający się łańcuch rozrządu (kontrola po 100–120 tys. km), szybkie zużycie cewek i świec zapłonowych (wymiana co 60 tys. km), a system mild hybrid wymaga okresowego serwisu baterii i pasków. Model nie toleruje LPG ze względu na wtrysk bezpośredni. Przy agresywnym stylu jazdy turbina wymaga regeneracji ok. 180–220 tys. km przebiegu. Zawieszenie doskonale tłumi nierówności, choć wersje sport wymagają wcześniejszego serwisu gum i amortyzatorów. To kompromis dla wymagających kierowców: nowoczesność, dynamika i dopracowana estetyka Audi premium z pewnym napędem i komfortem na lata.