45 TFSI EVO 245KM (DKNA) to dynamiczna benzyna premium coupe/cabrio skierowana do osób oczekujących sportowych wrażeń i komfortu w jednym. Motor 2.0 turbo z bezpośrednim wtryskiem; 245 KM i 370 Nm zapewniają przyspieszenie 0–100 km/h w 5,8s, prędkość maks. 250 km/h (ograniczona). Atuty: wybitna reakcja na gaz, szeroki zakres momentu, adaptacyjne zawieszenie, bardzo komfortowe fotele, topowe wyposażenie (MMI Touch, cyfrowy kokpit, sportowe wykończenia, matrycowe LED, premium audio), opcje napędu quattro/S-Tronic. Spalanie to 7,6–8,3 l/100 km trasa, 9–10,2 l miasto. Wady? Rozrząd napinany łańcuchem wymaga kontroli (co 100–120 tys. km), klasyczny nagar na ssących (czyszczenie co 70–90 tys. km), szybsza degradacja świec i cewek (ok. 60 tys. km), wycieki oleju spod pokryw przy przebiegach powyżej 100 tys. km, sporadyczne awarie pompy wody czy problem z odmy (PCV). Turbo trwałe, lecz po dynamicznej eksploatacji wymaga regeneracji ok. 180 tys. km. Elektronika/infotainment na wysokim poziomie, drobne błędy parkowania czy systemów safety. Nie do LPG. Zawieszenie idealne do spokojnej i dynamicznej jazdy. Model świetny do codziennego sportowania i długich tras premium, lecz wymaga zaangażowanego serwisu i dbałości o profilaktykę.