AUDI A5 F5 FL 50 TDI SCR 286KM DCPC – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A5 F5 FL 50 TDI SCR 286KM (DCPC) to szczytowe osiągnięcie wśród diesli coupe/cabrio klasy premium – rasowy 3.0 V6 TDI biturbo z imponującą mocą 286KM i momentem 620Nm. Sprint do „setki” zajmuje tylko 5,2 s, a elastyczność i charakter pracy tego motoru pozostają wzorcem dla segmentu GT. Doładowanie twin-turbo wraz z systemem Common Rail i SCR (AdBlue) pozwala uzyskać niezwykle niskie spalanie (6,5–7,2 l/100 km na trasie, 8–9 l w mieście), zachowując płynność oraz dynamikę godną sportowych limuzyn. Technologiczne bogactwo A5 50 TDI odczuwalne jest na każdym kroku: komfortowe zawieszenie adaptacyjne, napęd quattro, błyskawiczna skrzynia S-Tronic, topowy zestaw audio Bang & Olufsen, rozbudowany Pre-Sense, matrix LED, cyfrowy kokpit, wentylowane fotele i ambientowe podświetlenie. Model ten to wzór wykończenia: skóra, aluminium, nowoczesność i wygoda na najwyższym poziomie. Słabe punkty? Przede wszystkim kosztowna obsługa SCR (regeneracja AdBlue, czujniki NOx, pompka), filtr DPF wymagający regularnych tras, piezoelektryczne wtryski (regeneracja po 220–270 tys. km), typowe wycieki oleju z pokryw zaworowych, chłodnicy EGR i intercoolera po wysokich przebiegach oraz profilaktyka automatu (olej w S-Tronic co 60 tys. km). Elektronika bogata, zazwyczaj bezawaryjna, choć wymaga aktualizacji i inspekcji przy sporadycznych błędach komfortu i systemów bezpieczeństwa. To auto wybitnie długodystansowe – gwarantuje trwałość ponad 400 tys. km, jeśli tylko właściciel pilnuje regularnych serwisów.