AUDI A6 C4 2.0 8V 115KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A6 C4 2.0 8V 115KM (ADP) stanowi rozwinięcie klasycznego, popularnego czterocylindrowego motoru. Silnik 2.0 MPI o mocy 115KM charakteryzuje się dobrą dynamiką (setka w 11,5 s), niskim zużyciem paliwa (trasa ok. 6,7–7,4 l, miasto 8–10 l/100 km), a przede wszystkim wysoką odpornością na błędy eksploatacyjne. Największy atut tego wariantu to minimalistyczna, niemal bezobsługowa konstrukcja – rozrząd napędzany paskiem, prosta głowica, tanie części zamienne i szeroka dostępność zamienników. Ten wariant bardzo dobrze współpracuje z LPG (warto kontrolować luzy zaworowe i regularnie wymieniać świece oraz przewody zapłonowe). Komfort i przestronność na poziomie wyższej klasy średniej – szeroka ławka, wygodne fotele, wytrzymała tapicerka i wnętrze ponadczasowej stylistyki. Zawieszenie miękkie, świetnie tłumi nierówności, a naprawy są bardzo tanie – tuleje, amortyzatory czy sworznie można niewielkim kosztem zregenerować. Najczęstsze bolączki to przechodzone uszczelki pokrywy zaworowej, typowe wycieki oleju, sporadyczne awarie układu chłodzenia (nagminne: pękające króćce chłodnicy, zużyta pompa wody), sporadycznie awarie świec zapłonowych i cewek, usterki krokowca i przepływomierza. Elektronika auta jest bardzo przewidywalna, głównie drobne incydenty w systemach komfortu i podświetlenia licznika. Blacha ocynkowana jest odporna, lecz po 30 latach okresowo pojawiają się ogniska korozji w miejscach przetarć lakieru i uszczelek drzwi. Model ten zalecany jest dla użytkowników preferujących komfort, tanie naprawy i uniwersalne auto rodzinne – klasyk do codziennego użytku, bez strachu o dużą awaryjność.