Audi A6 C4 4.2 V8 32V 300KM to prawdziwy pomnik ery wolnossących V8 – to wersja dla koneserów mocy, niemieckiej finezji i komfortu wyższej klasy premium. Silnik generuje 300 KM, co pozwala na sprint do 100 km/h w ok. 6,6 s i prędkość maksymalną oscylującą w okolicach 250 km/h (elektroniczny ogranicznik). Motor urzeka basowym brzmieniem i niezrównaną płynnością pracy, a genialna elastyczność jest wzorcowa nawet na tle konkurencyjnych V8. Model ten seryjnie wyposażony był w napęd quattro, automatyczną skrzynię (Tiptronic) i bardzo rozbudowane wyposażenie: skórzane fotele, podgrzewane siedzenia, komputer, top audio i automatyczną klimatyzację. Największy plus? Absolutny komfort i majestat jazdy – idealny na autostrady, świetnie wyciszony, bezproblemowo radzi sobie z pełnym obciążeniem. Najważniejsze minusy to wysokie spalanie – 13–16 l/100 km w mieście, ok. 9,5 l w spokojnej trasie – oraz bardzo zaawansowany serwis. Słabe punkty to: wycieki oleju z dekli i simmeringów, awarie cewek i świec (trudne w wymianie, kosztowne), rozciągający się łańcuch rozrządu po ponad 200 tys. km (wymaga demontażu przedniej części auta), czasem wariatory faz rozrządu. Zawieszenie (wielowahaczowe) wymaga gruntownych napraw przy dużych przebiegach, a napęd quattro kosztuje w serwisie. Blacha doskonale ocynkowana, lecz ranty drzwi i błotniki warto zabezpieczyć po latach. Model wymaga dbałości o chłodzenie (pompa/płyn), a elektronika – jak przystało na zaawansowaną limuzynę – czasem sprawia drobne kłopoty (ABS, centralny zamek, wyświetlacze). To auto dla pasjonatów: jeśli będziesz dbać o profilaktykę olejową, rozrząd, świece i napęd – odwdzięczy się jakością jazdy nieosiągalną dla współczesnych turbo.