AUDI A6 C5 1.8 20V TURBO 150KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A6 C5 1.8 20V Turbo 150KM (AEB/APU) to prawdziwa legenda trwałości niemieckich turbo-benzyn. Silnik 150 KM, 210 Nm, dynamicznie rozpędza limuzynę (0–100 km/h w 9,6 s), a elastyczność czyni jazdę bardzo przyjemną na codzień. Do głównych plusów należy możliwość legalnego podkręcenia mocy do 180 KM przy chip-tuningu, kapitalna odporność na LPG oraz tanie naprawy – dzięki masowej produkcji części. Spalanie? Miasto 10–12 l, trasa ok. 7,6–8,2 l. Wersja turbo bardzo dobrze radzi sobie na trasie przy pełnym obciążeniu, a zawieszenie zachowuje ponadprzeciętny komfort. Główne bolączki to: rozciągający się łańcuch napędowy na wałkach rozrządu, awarie cewek zapłonowych, wycieki oleju z pokrywy, turbo (wymaga regularnej inspekcji i czasem regeneracji po 200 tys. km), oraz czasami awarie czujników położenia wału. Starsze egzemplarze po latach wymagają renowacji zawieszenia oraz przewodów hamulcowych. Elektronika bardzo przewidywalna, choć usterki komfortu (szyby, zamki, wyświetlacze) oraz klimatyzacji bywają kosztowne do usunięcia. Model chętnie wybierany przez świadomych użytkowników jako uniwersalne daily – warto zadbać o dobre jakościowo oleje i serwis rozrządu (pasek!).