Audi A6 C5 1.8 T 150KM (AWT/AMB) przypomina legendę poprzednich generacji, lecz zyskał kilka nowoczesnych akcentów – zmodyfikowany układ zmiennych faz rozrządu (VVT), efektywniejszy intercooler, a przy tym wciąż nieskomplikowaną mechanikę. Motor znosi duże przebiegi, świetnie adaptuje się do instalacji gazowych, a dostępność części i taniość obsługi sprawiają, że to jeden z najbardziej polecanych youngtimerów w segmencie średnim. Osiągi: 0–100 km/h w ok. 9,4 s, spalanie ok. 10,5 l miasto, trasa 7,5 l. Charakterystyczną cechą są szybkie reakcje na gaz, duży potencjał tuningu (wyczipować można na 180–210 KM), niskie spalanie na tle współczesnych turbo, wysoka odporność na kiepskie paliwo. Największe minusy to: wycieki oleju z pokrywy zaworowej, zużycie turbosprężarki po 220–250 tys. km (objawy: dymienie, spadki mocy), rozciągający się pasek rozrządu lub uszkodzona pompa wody (sprawdzać przy każdej wymianie). Często spotykane usterki to awarie cewek zapłonowych, czujników położenia wału i drobne problemy z układem chłodzenia. Zawieszenie – komfortowe i przewidywalne, po latach wymaga wymiany tulei i amortyzatorów. Elektronika bez poważnych wad (to plus C5), choć po latach mogą pojawić się drobne błędy wyświetlaczy, czujników komfortu. Model nie dla szukających sportowych emocji, lecz dla racjonalnych kierowców – praktyczność, kultura pracy i tanie serwisowanie to prawdziwe asy tego auta.