Audi A6 C5 2.5 TDI 180KM z motorem AKE stanowi topową wersję diesla tej generacji, zarazem najbardziej dynamiczną i cieszącą się opinią prestiżowej limuzyny. Jednostka V6 rozwija 180KM i 370Nm (już od 1500 obr.), osiągając 0–100 km/h w czasie 8,5 s oraz v-max 227 km/h. Największy plus to rewelacyjna elastyczność na każdym biegu – auto świetnie sprawdza się w trasie i przy wysokim obciążeniu. Zaletą modelu jest komfort podróży typowy dla premium: miękko zestrojone zawieszenie, bogate wyciszenie, dopracowane siedzenia oraz szeroki kokpit. Radość sprawia dobre wykończenie kabiny i szeroki dostęp do części zamiennych. Jednak egzemplarze nieznane z historii serwisowej niosą ryzyko poważnych awarii. Największe minusy to podatność na kosztowne usterki: pompa VP44 (elektronika, nieszczelności, tryb awaryjny), rozrząd (skomplikowana wymiana: dwa paski, rolki, napinacze i często wycieki z simmeringów), wycieki oleju spod dekli zaworowych, turbo (dymienie, spadek mocy powyżej 250 tys. km), EGR (zacinanie, osady), zaciski hamulcowe. Po późnych przebiegach możliwe są też awarie głowicy (pęknięcia przy przegrzewaniu). Skrzynia automatyczna Tiptronic wymaga serwisu co 60 tys. km – zaniedbania kończą się drogą naprawą. Zawieszenie wymaga regularnej kontroli, szczególnie tulei i amortyzatorów (koszty serwisu są wyższe niż w 1.9 TDI). Model ten daje radość z jazdy i legendarne osiągi diesla z początków XXI wieku, ale polecany jest do aut z udokumentowaną historią, regularnym serwisem i profilaktyką rozrządu. Elektronika auta przewidywalna, lecz elementy komfortu (szyby, zamek, klimatronik) wymagają czujności. Wciąż to jeden z lepszych kompromisów do tanich dalekich tras klasy premium, ale zalecana ostrożność i dobry warsztat przy zakupie.