Audi A6 C5 FL 1.9 TDI PD 130KM (AWX/AVF) to hit sprzedażowy na rynku wtórnym, słynący z niezawodności i doskonałego kompromisu między kosztami eksploatacji a komfortem klasy średniej wyższej. Jednostka 1.9 TDI PD (Pumpe Düse – pompowtryskiwacze) generuje 130 KM i 285 Nm, co zapewnia przyzwoite osiągi (0–100 km/h w 10,5 s, v-max 205 km/h) oraz bardzo niskie zużycie paliwa: trasa 5,2–5,7 l/100 km, miasto 6,8–7,5 l. Największym atutem tej odmiany jest trwałość głównego silnika – przy regularnych wymianach oleju (co 10 tys. km), pasków rozrządu (co 90–100 tys. km) i filtrów, bez trudu uzyskuje przebiegi 400–600 tys. km. Wnętrze A6 po liftingu to ergonomiczny kokpit, szeroka kanapa, wygodne fotele i dopracowane wyciszenie, które nie odbiegało od najlepszych rywali z początku XXI wieku. Wyposażenie: automatyczna klimatyzacja, elektryczne szyby, komputer pokładowy, fabryczne audio, niekiedy tempomat oraz wysokiej klasy tapicerka. Największe minusy silników PD to: podatność na szybkie zużywanie pompowtryskiwaczy (typowo po 250–350 tys. km objawem są trudne rozruchy, dymienie, spadek mocy – regeneracja nie jest tania), wycieki oleju spod pokrywy zaworowej i turbiny, regularnie pojawiające się uszkodzenia kolektora dolotowego (nagar). Na dalszych przebiegach trzeba spodziewać się awarii dwumasy (ok. 350–400 tys. km), zużycia turbosprężarki (głośny szum, ubytek mocy, dymienie – regeneracja lub wymiana), chłodniczki EGR i przewodów vacuum sterujących. Zawieszenie jest komfortowe ale wymaga regularnych napraw (tuleje, końcówki, amortyzatory co 150–200 tys. km), a koła wielowahaczowe z przodu bywają drogie przy gruntownej wymianie. Elektronika auta jest przewidywalna, brak typowych dużych awarii, zdarzają się drobiazgi typu zamek centralny, podnośniki szyb czy czujniki komfortu. Auto bardzo dobrze znosi jazdę na długich trasach, idealnie pasuje osobom które oczekują przewidywalnych kosztów serwisowania, elastyczności i szerokiego dostępu do tanich zamienników. Wadą pozostaje twardsza praca silnika PD i większa głośność przy wyższych prędkościach; przy przebiegu ponad 400 tys. km konieczne są poważniejsze inwestycje (turbo, wtryski, sprzęgło), ale to wciąż jedna z najlepszych ekonomicznie propozycji klasy premium do codziennych wyjazdów i flot.