Audi A6 C5 FL 2.7 V6 30V Turbo 250KM (oznaczenie silnika bi-turbo ARE/BES) to rasowy przedstawiciel niemieckiego GT z przełomu wieków. Jednostka V6 o mocy 250 KM i 350 Nm pozwala na sprint do setki w 6,8 s, a napęd quattro i Tiptronic gwarantują doskonałą trakcję oraz bezpieczeństwo nawet przy dynamicznych manewrach. Największy atut to fantastyczna elastyczność silnika – dwa turbo zapewniają moment praktycznie od „zera”, a szeroki zakres mocy czyni auto idealnym do szybkich i dalekich podróży. Motor znosi tuning (chip) do 300 KM bez modyfikacji mechanicznych, a zawieszenie poliftingowe gwarantuje znakomitą stabilność zarówno w trasie, jak i w górskich zakrętach. Model wyposażony bardzo bogato (skóra, Bose, klimatronik, komplet elektryki, opcjonalna nawigacja). Główne minusy: bardzo kosztowny serwis turbo – po 150–200 tys. km regeneracja lub wymiana dwóch sprężarek; typowe są wycieki oleju spod pokryw, intercoolera, turbo. Rozrząd (trzy łańcuchy/nastawniki) jest skomplikowany i wymaga fachowej obsługi, a regeneracja wariatorów faz rozrządu zalecana jest po 200 tys. km. Po latach eksploatacji często padają cewki zapłonowe, przewody i świece, a wymiana kompletu bywa kosztowna. Skrzynia Tiptronic wymaga serwisów co 60 tys. km, a przy zaniedbaniach może pojawić się awaria mechatroniki/konwertera. Kolejnym punktem wymagającym uwagi są uszczelki kolektora dolotowego i odmy (falowanie obrotów, wycieki). Zawieszenie wielowahaczowe należy regenerować (tuleje, amory) po 150–180 tys. km. Elektronika przewidywalna, choć drobne awarie systemów komfortu i czujników nie należą do rzadkości. Model dla pasjonatów mocnych benzyn i tuningu, którzy akceptują podwyższone koszty obsługi w zamian za radość ze sportowej jazdy w luksusowym opakowaniu.