AUDI A6 C6 3.0 TDI CR 225KM BMK – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A6 C6 3.0 TDI CR 225KM (BMK) to flagowy diesel segmentu premium wczesnych lat 2000 – dla wymagających użytkowników, którzy oczekują połączenia sportowej dynamiki, komfortu i niskiego spalania. Trzylitrowy V6 CR generuje 225 KM i aż 450Nm, pozwalając na sprint do 100km/h w 7,1 s (quattro), bezproblemowe wyprzedzanie i niskie wycieki hałasu do wnętrza. Plusem silnika BMK jest jego duża tolerancja na gorsze paliwo i porządne zamienniki, a także bardzo znaczna wytrzymałość mechaniki pod warunkiem regularnego serwisowania – zadbane egzemplarze z łatwością przekraczają 400 tys. km przebiegu. Komfort i wyposażenie – na najwyższym poziomie lat 2000: MMI z nawigacją, pełna elektryka, skóra, klimatyzacja dwustrefowa, opcjonalne distronic, xenony, tempomat, zestaw audio premium, szeroka kanapa i wygodne fotele. Najczęstsze bolączki to kosztowna regeneracja wtryskiwaczy piezoelektrycznych CR po 200–250 tys. km, szybkie zapychanie DPF przy jeździe miejskiej (auta z początku produkcji często DPF nie miały – plus przy stylu mieszanym), okresowe awarie EGR (nagar, zacinanie się i kontrolki błędów), wycieki oleju spod pokryw zaworowych/turbo (szczególnie po intensywnej eksploatacji), sporadyczne awarie turbosprężarki po przebiegach ponad 250 tys. km. Wadą jest także serwis skrzyni – automaty tiptronic/multitronic wymagają regularnej wymiany oleju (brak serwisu = droga naprawa). Zawieszenie komfortowe, tłumiące drogi krajowe, wymaga okresowych renowacji gum i amortyzatorów. Elektronika przewidywalna: sporadyczne kłopoty z czujnikami parkowania, komfortu, klimatyzacji. Model polecany świadomym klientom – wymaga regularnego serwisu, ale oferuje komfort, trwałość i prestiż klasy E w bardzo przewidywalnej eksploatacji.