Audi A6 C6 4.2 V8 335KM to flagowa limuzyna segmentu E przełomu dwóch pierwszych dekad XXI wieku – model skierowany do koneserów marki Audi oraz amatorów klasycznych wolnossących V8. Silnik 4.2 rozwija 335 KM oraz 420 Nm momentu (dostępnego bardzo szeroko od ok. 3500 obr./min), co przy napędzie quattro i automatycznej przekładni tiptronic gwarantuje sprint do 100 km/h w okolicach 5,9 s. Prędkość maksymalna fabrycznie ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Silnik wywodzi się z rodziny jednostek znanych z S4/S6/RS4 – to zaawansowany 32-zaworowy V8, który zapewnia niebywałą kulturę pracy, zupełną ciszę przy niskich prędkościach i natychmiastową reakcję na gaz. Brzmienie wolnossącego V8 Audi należy do motoryzacyjnych klasyków – niski, basowy pomruk przy przyspieszaniu, cichy szmer na autostradzie i wysoki standard wyciszenia kabiny generują atmosferę prawdziwej limuzyny luksusowej. Model ten oferował pełnię wyposażenia, typową dla segmentu premium: skórzane fotele (często z wentylacją i masażem), wysokiej klasy nagłośnienie, nawigację MMI, climatronic, adaptacyjne zawieszenie, komplet asystentów bezpieczeństwa, wielostrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane fotele, pamięć ustawień i relatywnie rzadko występujące matrycowe światła czy HUD. Wnętrze, jak na klasę E, jest przestronne, komfortowe, wybierane często przez osoby wymagające ponadprzeciętnej wygody na długich trasach. Największe zalety tej wersji to niezapomniane wrażenia z jazdy, świetna trwałość głównej mechaniki, odporność na kiepskiej jakości paliwo i ogromna długowieczność jednostki napędowej (nawet po 400 tys. km można znaleźć dobrze pracujące egzemplarze). Do minusów należą typowe bolączki współczesnych V8: bardzo wysokie spalanie (miasto nawet 16–20 l/100 km, trasa przy łagodnej jeździe ok. 9,5–11 l/100 km), kosztowny serwis – szczególnie rozrząd (łańcuch z napinaczami, wariatory faz na obu głowicach) wymaga demontażu całego frontu auta i często naprawy sprzężonej z wymianą uszczelnień, simmeringów, dekli, wymiana świec i cewek również nie jest tania (8 cylindrów = 8 cewek, 8 świec). Typowo pojawiają się wycieki oleju spod pokryw zaworowych, simmeringów wału i przy wysokich przebiegach sporadyczne awarie wariatorów zmiennych faz rozrządu. Skrzynia tiptronic wymaga obowiązkowej wymiany oleju co 60 tys. km (przekładnia jest bardzo trwała, lecz zaniedbania kończą się wysokim rachunkiem serwisowym). Komfort użytkowania na co dzień jest wzorowy, lecz zawieszenie (wielowahacz) po 150–200 tys. km wymaga serwisowania (amortyzatory, tuleje, ewentualne poduszki, sworznie). Elektronika auta należy do najbardziej zaawansowanych z epoki – typowe usterki po latach dotyczą czujników parkowania, systemów komfortu (podnośniki szyb, zamki), czasem MMI czy matrycowych świateł. Blacharka A6 C6 jest bardzo odporna (pełen ocynk), rzadko pojawiają się ogniska korozji – zwykle w wyniku uszkodzenia mechanicznego. Audi A6 C6 4.2 V8 to dziś gratka dla miłośnika prawdziwej, wolnossącej motoryzacji – limuzyna o cechach sportowego GT, która zapewnia niepowtarzalne wrażenia z jazdy, prestiż i komfort, ale wymaga akceptacji dla paliwożerności oraz kosztownych, regularnych serwisów na poziomie klasy premium.