Audi A6 C6 FL 2.0 16V TFSI 170KM to czterocylindrowa benzyna turbo przeznaczona przede wszystkim dla flot, rodzin i użytkowników ceniących rozsądne spalanie i koszt serwisu. Motor z rodziny EA888 (ozn. m.in. CDTJ) rozwija 170 KM i 280 Nm przy niecałych 2000 obr./min – przyspieszenie do 100 km/h trwa ok. 8,6 s, a spalanie wynosi średnio 7,5–8,3 l w trasie oraz 9–10,5 l w mieście. Największą zaletą tej wersji jest bardzo dobra kultura pracy i oszczędność – turbosprężarka znosi duże przebiegi pod warunkiem wymiany oleju co 12 tys. km i pozwala na dynamiczną jazdę nawet z pełnym obciążeniem. Wyposażenie po lifcie: szeroki ekran MMI, LED-y, szeroka gama tapicerek, komfortowe fotele, bogate opcje komfortu. Zawieszenie zapewnia bardzo dobre tłumienie i stabilność, choć ekstensywna jazda po dziurach kończy się koniecznością napraw „wielowahacza”. Bolączki? Najczęstsze to rozciągający się łańcuch rozrządu (objaw: grzechotanie na zimno, błędy fazy – kontrola ok. 90–120 tys. km), nagar na zaworach ssących (niezbędne czyszczenie co 80–100 tys. km przy jeździe miejskiej), wycieki oleju z pokryw zaworowych i intercoolera (po wyższym przebiegu), sporadyczne awarie cewek i świec zapłonowych (zalecana wymiana co 55–65 tys. km). Objawami zużycia turbo są dymienie, spadek mocy i gwizd (regeneracja po ok. 180–210 tys. km). Model nie toleruje LPG (wtrysk bezpośredni). Elektronika auta przewidywalna, choć zdarzają się incydenty z centralnym zamkiem, wskaźnikami czy ogrzewaniem; system MMI wymaga okresowych aktualizacji. To idealny kompromis do codziennej, przewidywalnej eksploatacji przy zachowaniu premium wrażenia z jazdy klasycznym sedanem Audi.