AUDI A6 C6 FL 2.7 TDI CR 190KM CANA/CANC – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A6 C6 FL 2.7 TDI CR 190KM (CANA, CANC) to kompromisowy sześciocylindrowy silnik diesla, zaprojektowany z myślą o osobach ceniących klasę premium, elastyczność i dynamikę jazdy. Motor V6, Common Rail drugiej generacji, rozwija 190KM i 400Nm już od 1400–1750 obr./min – co czyni przyspieszanie płynnym, a sprint do setki zajmuje ok. 8,3 s; prędkość maksymalna przekracza 230 km/h. Najczęściej wersje te spotykane są ze skrzynią tiptronic i napędem quattro. Największe atuty to wybitna elastyczność, znakomita kultura pracy V6 i długowieczność – przy regularnym serwisie można liczyć na bardzo wysokie przebiegi (400 tys. km i więcej). Spalanie jest na bardzo przyzwoitym poziomie – trasa 6,0–6,7 l/100 km, miasto 8,2–9,3 l. Model po lifcie wyposażony jest w wygodne, szerokie fotele, MMI z rozbudowanymi opcjami, dobre nagłośnienie, a tapicerka i wykończenie wytrzymują wiele lat intensywnego użytkowania. Do typowych problemów należą awarie zaworu EGR oraz DPF – użytkowanie wyłącznie na krótkich trasach prowadzi do zapychania filtra i kosztownej regeneracji; zawór EGR zasyfia się nagarem, powodując błędy i nierówną pracę. Kolejną bolączką są wycieki oleju spod pokryw zaworowych, intercoolera i turbo, wtryski wymagają regeneracji po 250–300 tys. km. Zawieszenie wielowahaczowe, komfortowe, ale drogie w sensie napraw po dużych przebiegach (amory, wahacze, gumy). Skrzynia tiptronic wymaga wymiany oleju co 60 tys. km, a naprawy przekładni po zaniedbaniach są kosztowne. Elektronika przewidywalna, lecz zdarzają się usterki komfortu i czujników. Wersja 2.7 TDI to idealne auto dla osób oczekujących długodystansowego komfortu i elastyczności, przy akceptacji typowej profilaktyki serwisowej.