Audi A6 C6 FL 3.0 V6 24V TFSI 290KM to propozycja dla osób, które wymagają od limuzyny nie tylko komfortu, ale i sportowej zaciętości, dźwięku prawdziwego V6 oraz najnowszych technologii silnikowych. Motor 3.0 TFSI (kompresor, kod m.in. CCBA), generuje 290KM i 420Nm, gwarantując rewelacyjne osiągi: 0–100 km/h w 5,9 s (quattro + tiptronic), prędkość maks. pow. 250 km/h. Sprężarka mechaniczna eliminuje turbodziurę – moc oddawana jest płynnie, przy każdej prędkości i bez opóźnienia. Największym atutem tej wersji jest linia: dźwięk V6, natychmiastowa reakcja na gaz, ponadprzeciętna kultura pracy i luksusowe wykończenie wnętrza. Auto – często w pełnej opcji (MMI z navi, skóra, wentylowane fotele, BOSE, napęd quattro, xenony/matrix, wszechobecna elektryka). Spalanie w trasie to 8,8–9,7 l/100km, w mieście nawet 14–15 l przy dynamicznej jeździe. Największe wyzwania tej generacji: powstawanie nagaru na zaworach ssących (typowe dla bezpośredniego wtrysku – wymagane czyszczenie co 70–100 tys. km), rozciągające się łańcuchy rozrządu (symptom: grzechotanie przy rozruchu na zimno – wymiana łańcucha, napina czy wariatory). Po większych przebiegach pojawiają się wycieki oleju z pokryw i uszczelniaczy wału, sporadycznie usterki kompresora czy jego osprzętu. Kosztowne jest serwisowanie automatu/napędu quattro (olej co 60 tys. km, przegrzanie prowadzi do drogich napraw). Elektronika auta po FL jest rozbudowana, lecz przewidywalna – drobiazgi komfortu i systemów multimedialnych, czujniki parkowania czy ogrzewania. To auto, które łączy frajdę, prestiż i komfort dla entuzjastów – wymaga świadomej profilaktyki, regularnych serwisów high-end i gotowości do inwestycji w razie typowych bolączek nowoczesnych V6.