Audi A6 C6, produkowane w latach 2004–2011, to samochód klasy wyższej, który zdobył uznanie za komfort, jakość wykonania i nowoczesne technologie. Jednak, jak każdy pojazd, ma swoje typowe usterki, na które warto zwrócić uwagę przy zakupie i eksploatacji.
Silniki Diesla
Podstawową jednostką wysokoprężną w A6 C6 jest 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami o mocy 140 KM. Choć zapewnia przyzwoite osiągi, jest podatna na pękające głowice i awarie pompowtryskiwaczy. Zaleca się również wymianę zabieraka pompy oleju, aby uniknąć zatarcia silnika.
Nowsze wersje 2.0 TDI z wtryskiem Common Rail (136 i 170 KM) są mniej awaryjne, ale mogą cierpieć na problemy z opiłkującą pompą wysokiego ciśnienia, co prowadzi do uszkodzenia wtryskiwaczy i konieczności kosztownego czyszczenia układu paliwowego.
Silniki V6, takie jak 2.7 TDI i 3.0 TDI, również mogą mieć problemy z pompą wysokiego ciśnienia. Dodatkowo, wymiana rozrządu w tych jednostkach jest kosztowna.
Silniki Benzynowe
Wśród jednostek benzynowych godny uwagi jest 2.0 TFSI (170 KM), który oferuje dobrą dynamikę i trwałość. Należy jednak pamiętać o potencjalnych problemach z nadmiernym zużyciem oleju w niektórych egzemplarzach.
Silnik 2.4 V6 (177 KM) charakteryzuje się większymi kosztami wymiany rozrządu i nieco gorszymi osiągami. Jednak dzięki pośredniemu wtryskowi paliwa jest bardziej przyjazny dla instalacji LPG.
Jednostki 2.8 FSI (190–220 KM) są generalnie bezproblemowe, ale silnik 3.2 FSI (256 KM) może mieć problemy z szybko zużywającym się łańcuchem rozrządu.
Mocniejsze wersje, takie jak 3.0 TFSI (290 KM) oraz V8 4.2 (335–350 KM), oferują doskonałe osiągi, ale koszty serwisowania, zwłaszcza związane z wymianą rozrządu i usuwaniem wycieków, mogą być wysokie.
Skrzynie Biegów
Wersje z napędem na przednie koła wyposażone są w skrzynię Multitronic, która bywa zawodna, zwłaszcza pod względem elektroniki sterującej. Zaleca się wybór modeli z napędem quattro i klasyczną skrzynią automatyczną Tiptronic, która jest bardziej trwała.
Zawieszenie
Przednie zawieszenie A6 C6 składa się z ośmiu wahaczy, co podnosi koszty ewentualnych napraw. W wersjach Avant (kombi) tylne zawieszenie pneumatyczne może być źródłem dodatkowych wydatków w przypadku awarii.
Nadwozie i Korozja
Audi A6 C6 jest dobrze zabezpieczone przed korozją, ale warto zwrócić uwagę na dolne części drzwi, gdzie mogą pojawić się oznaki rdzy. Parowanie przednich i tylnych lamp, zwłaszcza w sedanach, to kolejny problem, na który skarżą się użytkownicy.
Elektryka i Elektronika
Typowe usterki obejmują problemy z elektrycznie sterowanymi szybami, awarie elektrycznego hamulca postojowego oraz zacinanie się kolumny kierownicy, co może uniemożliwić uruchomienie pojazdu.
Audi A6 C6 to komfortowy i dobrze wyposażony samochód, ale potencjalne koszty utrzymania mogą być wysokie, zwłaszcza w przypadku bardziej skomplikowanych jednostek napędowych i zaawansowanych systemów. Przed zakupem warto dokładnie sprawdzić stan techniczny pojazdu i przygotować się na ewentualne wydatki związane z eksploatacją.