AUDI A6 C7 2.0 16V TFSI 180KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A6 C7 2.0 16V TFSI 180KM to czterocylindrowa benzyna turbo klasy premium – odpowiedź na potrzeby użytkowników flotowych, indywidualnych i osób szukających spalania poniżej 8 l/100 km przy akceptowalnych osiągach. Motor rozwija 180 KM, 320 Nm; setka pojawia się po 8,4 s, a w trasie zużycie oscyluje wokół 6,5–7,2 l. Silnik charakteryzuje się szybką reakcją na gaz, cichą pracą i przewidywalnością obsługi – regularna wymiana oleju co 10–12 tys. km oraz świec i cewek (co 50–60 tys.) to podstawa długowieczności. Wadą – typowy dla TFSI – jest problem z nagarem na zaworach ssących (zalecane czyszczenie co 90–100 tys. km), rozciągający się łańcuch rozrządu (symptom: grzechotanie na zimno; wymiana lub kontrola interwał 100–130 tys. km), wycieki oleju z pokrywy zaworowej, uszczelek turbo i intercoolera przy wyższych przebiegach, sporadyczne awarie cewek i świec, objawy uszkodzenia turbo przy nieregularnych wymianach oleju lub agresywnej eksploatacji. Auto nie lubi instalacji LPG. Wnętrze klasy premium: świetne wyciszenie, szerokie fotele, wysokiej klasy tapicerka, nowoczesny system MMI, jakość wyposażenia, liczne opcje asystentów i bezpieczeństwa. Zawieszenie komfortowe, stabilne, choć kosztowne w obsłudze po wieloletniej eksploatacji (wahacze, amortyzatory, końcówki drążków). Elektronika niezawodna poza drobiazgami komfortu (klimatyzacja, czujniki parkowania, szyby, centralny). To auto na codzienne dojazdy i dłuższe trasy – przewidywalność, kultura pracy, umiarkowane spalanie i koszty serwisu, jeśli dbasz regularnie o obsługę.