AUDI A6 C7 FL 2.0 TDI ULTRA 150KM CUSDDDCB – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A6 C7 FL 2.0 TDI ULTRA 150KM (CUSC, DDCB) to jeden z najbardziej ekonomicznych wariantów limuzyny klasy premium po face liftingu. Jednostka 2.0 TDI Common Rail w wersji ULTRA oferuje 150 KM i 340 Nm, zapewniając płynne przyspieszanie (0–100 km/h w 9,4 s) i bardzo niskie zużycie paliwa: w trasie 4,1–4,9 l/100 km, w mieście rzadko powyżej 6 l. Silnik ULTRA oparty jest na lekko zmodyfikowanych podzespołach rodziny EA288 i przystosowany do norm emisji Euro 6 – zawiera wydajniejszy system EGR, nowy DPF, zmodyfikowane turbo, zoptymalizowane pod kątem niskich oporów wewnętrznych. Największym plusem jest bardzo niska awaryjność i odporność na gorsze paliwo, a regularnie serwisowane egzemplarze z łatwością przekraczają 400 tys. km bez remontu głównego. Auto przekonuje też komfortem: nowoczesne wnętrze (Virtual Cockpit, MMI Touch, pakiety ambient), szerokie, dobrze wyprofilowane fotele, szeroka gama opcji multimedialnych i bezpieczeństwa. Wady dotyczą typowych problemów współczesnych diesli: szybkie zapychanie DPF przy eksploatacji wyłącznie miejskiej (wymusza częste 'przepalania’); sporadyczne awarie zaworu EGR (nagary, błędy sterownika), po dużych przebiegach – regeneracji wymagają wtryskiwacze i turbo; znane są przypadki wycieków oleju z pokryw, turbiny i przewodów vacuum oraz uszkodzenia pompy wody. Elektronika auta stabilna, choć awarie komfortu (czujniki parkowania, wskaźniki) przy wyższym przebiegu się pojawiają. Zawieszenie – komfortowe, choć po 180–200 tys. km wymagane są naprawy tulei i amorów. Model ten jest idealnym kompromisem dla osób liczących każdy grosz, codziennie dojeżdżających na większe dystanse i oczekujących taniego serwisu w wysokiej klasie auta.