Audi A6 C7 FL 2.0 TDI ULTRA 190KM (CNHA, DDDA) to dynamiczna, a zarazem oszczędna propozycja, skierowana do osób, które nie chcą rezygnować z komfortu premium na rzecz niskiego spalania. Diesel CR generuje 190 KM i 400 Nm, przyspiesza do setki w 8,2 s, a realnie spala 4,4–5,5 l/100 km w trasie i 6,3–7,2 l w mieście. ULTRA to odmiana zoptymalizowana pod kątem niskiego zużycia paliwa – nowa pompa oleju, osprzęt, modyfikacje turbo i zoptymalizowaną aerodynamikę. Plusem tej wersji jest bardzo dobra elastyczność i przewidywalność eksploatacji – przy serwisie co 10–15 tys. km auto bez trudu przebiega 400+ tys. km. Wnętrze: najnowsze systemy asystentów (Lane Assist, Adaptive Cruise, LED Matrix), komfortowa tapicerka, rozbudowane MMI, nawigacja i topowe nagłośnienie. Wady dotyczą filtrów DPF – jazda miejska je zabija, a regeneracja bywa kosztowna; po dłuższej eksploatacji pojawiają się wycieki spod pokryw, turbo lub przewodów EGR, typowo awarie zaworu EGR i chłodnicy EGR. Po 220–270 tys. km regeneracji wymagają wtryskiwacze CR, czasem pojawiają się błędy NOx/DPF w wersjach z AdBlue. Zawieszenie bardzo komfortowe, lecz po 180–200 tys. km wymaga tradycyjnego serwisu (amory, tuleje). Elektronika auta utrzymuje bardzo wysoki poziom – najczęściej drobne awarie: czujniki komfortu, parkowania, soft MMI. Model poleca się na trasy, firmom i osobom oczekującym długowieczności i przewidywalnych kosztów serwisu.