Audi A6 C8 3.5 TDI 163KM (DFB) to popularny wybór w gamie najnowszej generacji Audi A6, szczególnie chętnie wybierany przez floty, firmy i kierowców szukających nowoczesnego diesla klasy wyższej o niskim spalaniu i bardzo wysokim komforcie na co dzień. Silnik czterocylindrowy 2.0 (w nomenklaturze Audi odpowiadający oznaczeniu „35 TDI”) generuje 163 KM oraz 380 Nm i pozwala na przyspieszenie do „setki” w 8,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 225 km/h. Największą zaletą jednostki DFB jest bardzo oszczędna konstrukcja Common Rail – w trasie auto zużywa 4,6–5,4 l/100 km, w mieście 6,0–7,0 l, a długodystansowy bak (wyraźnie powiększony) pozwala na przekroczenie 1000 km bez tankowania. Model wyposażony w system SCR (AdBlue), zaawansowany DPF i EGR, spełnia najsurowsze normy Euro 6d. Wnętrze A6 C8 zachwyca nowoczesnością: dwa ekrany dotykowe MMI Touch, wirtualny kokpit, ambientowe oświetlenie, szeroka gama systemów bezpieczeństwa (lane assist, adaptacyjny tempomat, matrix LED, komplet systemów pre sense). Komfort podróżowania – na najwyższym poziomie: poszerzone fotele, cicha kabina, rozbudowany system tłumienia nierówności, elektroniczne sterowanie klimatyzacją, opcje wentylacji/podgrzewania. Samochód świetnie radzi sobie w mieście, na trasie i autostradzie – dynamiczny jak na „podstawowego” diesla, stale oszczędny i z szerokimi opcjami personalizacji (pakiety sport, luxury, business, LED). Przy wszystkie plusy, typowe wady tej generacji to: regularna konieczność serwisowania DPF (jazda miejska lub krótkie odcinki – szybkie zapchanie), możliwe awarie czujnika NOx oraz pompki AdBlue, sporadyczne przypadki awarii turbo lub zaworu EGR. Przy dłuższych przebiegach wymagany jest serwis wtryskiwaczy CR, a zawieszenie – w wersji na dużych kołach – szybciej się zużywa, wymaga okresowych napraw (amortyzatory, tuleje). Elektronika zaawansowana, lecz przewidywalna – drobiazgi typu awarie czujników parkowania, softu MMI, lagujące wyświetlacze. To model dla świadomych użytkowników ceniących ekonomię, przewidywalność i ponadczasową wygodę premium, wymagający jednak regularnego przestrzegania serwisów i tras do regeneracji DPF.