Audi A6 C8 40 TDI 204KM (DFBA) to najczęściej wybierany diesel klasy wyższej nowej generacji – auto dla wymagających użytkowników premium, flot i menedżerskich rodzin. Czterocylindrowy silnik 2.0 TDI (oznaczony jako 40 TDI) generuje 204 KM i 400 Nm (już od 1750 obr./min), co gwarantuje bardzo dobre przyspieszenie: 0–100 km/h w 7,6 s, maksymalną prędkość 240 km/h oraz świetną elastyczność na autostradzie. Model wyposażony jest w najnowocześniejsze systemy oczyszczania spalin – SCR (AdBlue), DPF, zaawansowany EGR – a tym samym spełnia wszelkie normy Euro 6d i przyszłe wymagania stref niskoemisyjnych. Atut? Znakomita kultura pracy, cisza w kabinie nawet przy ponad 180 km/h, doskonała ergonomia kokpitu (MMI Touch, dwa ekrany, ambient, ergonomiczne siedzenia, szeroki zakres ustawień), cały pakiet komfortu podróżowania (multizone climatronic, cicha kabina, podgrzewane/wentylowane fotele). Spalanie tej wersji w trasie to ok. 5,5–6,3 l/100 km, w mieście 7,1–8,3 l – doskonały wynik w tym segmencie przy takiej masie auta. Komfort jazdy zapewnia aktywne wielowahaczowe zawieszenie, a opcjonalny napęd quattro gwarantuje znakomitą przyczepność i dynamiczną pewność na drodze. Minusy tej odmiany to typowe wady współczesnych TDI: obowiązkowa cykliczna obsługa DPF, regularne uzupełnianie AdBlue i wymiana filtrów, awarie sensorów NOx (po dłuższym przebiegu), sporadycznie przypadki uszkodzonej pompki AdBlue czy usterek zaworu EGR. Regeneracja wtryskiwaczy po 200–240 tys. km, zawieszenie na dużych felgach wymaga częstszej wymiany części. Elektronika auta przewidywalna, drobne usterki komfortu, parkowania czy lagowania ekranu. To najchętniej wybierany wariant dla świadomych użytkowników poszukujących kompromisu nowoczesności, komfortu i ekonomii – luksusowa podróż, niskie spalanie, prestiż i funkcjonalność.