AUDI A6 C8 45 TDI V6 EVO 245KM MILD HYBRID DMGH – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A6 C8 45 TDI V6 EVO 245KM Mild Hybrid (DMGH) to pierwszy stopień „prawdziwego” diesla segmentu premium w ósemce – propozycja dla użytkowników oczekujących nie tylko komfortu i stylu, lecz także wyjątkowej dynamiki i zaawansowanej technologii. Pod maską – nowoczesne, sześciocylindrowe V6 o mocy 245 KM i momencie aż 500 Nm (już od 1500 obr./min), wspierane przez system miękkiej hybrydy 48V: mild hybrid pozwala na krótkie żeglowanie z wyłączonym silnikiem, natychmiastowy restart i delikatny boost przy ruszaniu, skutkuje też nawet 0,5 l niższym zużyciem paliwa. Auto praktycznie nie czuć różnicy w pracy napędu – jest płynne, wyjątkowo ciche i niebywale elastyczne: sprint do setki 6,1 s, maksymalna prędkość 250 km/h, a kultura pracy V6 z automatem S tronic i (opcjonalnie) quattro daje maniakalną pewność jazdy. Komfort premium zapewniają topowe fotele, pakiety ambient, dwa ekrany MMI Touch, nagłośnienie Burmester/B&O, bogata tapicerka skórzana, adaptacyjne zawieszenie, rozbudowane bezpieczeństwo (pełen pakiet asystentów, matrycowe LEDy, dynamiczna kamera). Plusem jest ponadklasowa długowieczność – regularnie serwisowane egzemplarze z łatwością przekraczają 400 tys. km; spalanie: autostrada 6,5–7,3 l, miasto 8,2–9,5 l. Wady tej wersji: obsługa mild hybrid – potrzeba serwisu baterii, paska, softu napędu po 100–160 tys. km, kosztowne naprawy SCR (błędy NOx, pompka AdBlue); typowe szybkie zapychanie DPF przy jeździe miejskiej, po bardzo wysokim przebiegu regeneracja wtryskiwaczy V6 oraz turbo, regularna wymiana oleju (co 10–12 tys. km) i oleju S tronic (co 60 tys. km – zaniedbania skutkują awarią mechatroniki). Zawieszenie adaptacyjne wymaga cyklicznego serwisu (amortyzatory, gumy po 180–200 tys. km). Elektronika nowoczesna i dopracowana, ale sporadyczne błędy kamer i systemów asystujących czy lagowania softu multimediów się zdarzają. To model polecany dla ludzi oczekujących prawdziwego premium, chętnie podróżujących, dla wymagających rodzin oraz zawodowych kierowców trasowych. Komfort, dynamika i zaawansowana technika – ale wymaga świadomego, regularnego serwisu!