Audi A6 C8 50 TDI V6 EVO 286KM Mild Hybrid (DMGA) to flagowy diesel klasy E w nowoczesnej odsłonie – przeznaczony dla wymagających klientów oczekujących harmonii między prestiżem, oszczędnością i wyczynowymi osiągami. Sześciocylindrowy silnik V6 Common Rail z systemem mild hybrid (48V) rozwija 286 KM, aż 620 Nm oraz gwarantuje przyspieszenie do 100 km/h już w 5,5 s przy niebywałej elastyczności (pełny moment już od 1750 rpm). System mild hybrid umożliwia jazdę z wyłączonym motorem, szybkie restarty i zredukowane zużycie paliwa (realnie trasa 6,3–6,7 l/100 km, miasto 7,8–8,7 l) – to wynik niespotykany dla aut tej masy i prowadzenia. Model wyposażony jest w topowy pakiet komfortu (fotele wentylowane, masaże, MMI Touch, head-up, audio Bang & Olufsen, ambient, szeroka klimatyzacja), matrycowe LED, adaptacyjne zawieszenie i najszerszy zestaw systemów bezpieczeństwa (Pre Sense 360, night vision, active lane, ACC itd.). Plusem napędu DMGA jest absolutna trwałość jednostki (przy serwisie oleju co 10–12 tys. km i regularnych wymianach rozrządu oraz kontroli AdBlue auto bezpowrotnie przebiega nawet 400–450 tys. km). Wady: kosztowna obsługa systemu mild hybrid – po 100–150 tys. km konieczność kontroli baterii, softu i pasków, a awarie systemu SCR (czujniki NOx, AdBlue, pompki) oraz DPF przy krótkich trasach mogą prowadzić do drogich napraw. Regularnie po 200–250 tys. km wymiany lub regeneracji wymagają turbo i wtryskiwacze CR – objawia się to spadkiem mocy, dymieniem lub błędami sterownika. Zawieszenie wymaga renowacji gum i amortyzatorów po 150–200 tys. km. Automatyczna skrzynia S tronic wymaga wymiany oleju co 60 tys. km (zaniedbanie kończy się groźbą awarii mechatroniki). Elektronika auta stabilna, chociaż po kilku latach konieczne aktualizacje softu MMI, sporadycznie awarie czujników lub komfortu. To idealne auto dla świadomego menedżera, długodystansowca lub rodzinnych podróżników szukających topowych osiągów i komfortu, przy akceptacji wyższych kosztów wymiany podzespołów klasy premium.