AUDI A6 C8 FL 2.0 35 TDI EVO 163KM DEZD – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A6 C8 FL 2.0 35 TDI EVO 163KM (DEZD) to po lifcie najchętniej wybierany wariant podstawowego diesla klasy E dla flot, firm i kierowców ceniących nowoczesność i oszczędność. Pod maską znajdziesz czterocylindrową jednostkę Common Rail o mocy 163 KM, generującą 380 Nm, która płynnie radzi sobie zarówno z dynamiczną jazdą miejską, jak i na autostradzie (przyspieszenie do setki 8,7 s; trasa 5,0–5,5 l, miasto 6,3–7,1 l). Największym atutem tej odmiany jest wytrzymałość na wysokie przebiegi, szeroka dostępność zamienników, przewidywalność kosztów oraz proste serwisowanie. Po FL model zyskał odświeżony wygląd, nowe światła, poprawione systemy asystujące (lane assist, aktywny tempomat, czujniki martwego pola) i rozbudowane multimedia – nowy MMI Touch z opcją bezprzewodowego Android Auto/CarPlay oraz większym ekranem. Komfort w kabinie dorównuje wyższym wersjom – ciche wnętrze, wygodne siedzenia, szeroka personalizacja i nowoczesna ergonomia. Jednostka 35 TDI świetnie znosi trasy i długie przebiegi – co 120–140 tys. km wymaga wymiany paska rozrządu, olej należy wymieniać max. co 10–12 tys. km, regularnie serwisować filtr DPF (przepalanie na trasie). Minusy? Typowe to szybkie zapychanie DPF przy jeździe wyłącznie miejskiej, awarie EGR (nagary, zacinanie), wycieki oleju spod pokrywy zaworowej i intercoolera po wysokim przebiegu oraz, incydentalnie, usterki pompy AdBlue (czujnik NOx, pompka, przewody). Po 200 tys. km zazwyczaj potrzebna jest regeneracja wtrysków CR i turbo oraz wymiana sprzęgła i dwumasy. Zawieszenie komfortowe, najczęściej wymaga serwisu tulei/amortyzatorów po 180–220 tys. km. Elektronika nowoczesna, dopracowana, czasem soft MMI potrzebuje aktualizacji, błędy parkowania czy komfortu pojawiają się przy wyeksploatowanych egzemplarzach. To model dla kierowców stawiających na ekonomię, wysoki komfort jazdy i przyjazność serwisową – przy regularnych przeglądach egzemplarz DEZD odwdzięczy się bezproblemową i oszczędną eksploatacją.