AUDI A6 C8 FL 50 TDI EVO 286KM MILD HYBRID DMGA – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A6 C8 FL 50 TDI EVO 286KM Mild Hybrid (DMGA) to topowa wysokoprężna odmiana ósmej generacji, która spełnia marzenia użytkowników szukających nie tylko komfortu i nowoczesności, ale też autentycznej, sportowej dynamiki. Sercem auta jest 3.0 V6 CR EVO 286KM (620 Nm), napęd quattro oraz system mild hybrid 48V. Przyspieszenie do 100 km/h w 5,5 s, łagodnie nabierana prędkość do nawet 250 km/h (ogranicznik), a realne spalanie to ok. 6,3–7,0 l/100 km w trasie i 8,0–9,0 l w mieście – fenomenalny wynik przy tej masie i osiągach. Największe zalety? Elastyczność i płynność jazdy są nieosiągalne dla czterocylindrowych diesli, świetna wytrzymałość głównego napędu (przebiegi przekraczające 400–500 tys. km nie są fikcją), a komfort wykończenia i możliwości wyposażenia robią wrażenie nawet na tle segmentu F. Wnętrze to dwa szerokie ekrany MMI Touch, zaawansowane multimedia, nagłośnienie Bang&Olufsen, ambient, aktywne fotele z pamięciami, wentylacją i masażem. System mild hybrid pozwala obniżyć spalanie nawet o 0,5–0,7 l/100 km w korkach i podczas żeglowania. Podczas codziennej eksploatacji docenisz też adaptacyjne zawieszenie, rewelacyjne wyciszenie oraz całą paletę systemów bezpieczeństwa (wszystkie asystenty, kamerę 360, matrix LED, Head-Up Display). Wśród wad dominuje typowa diagnostyka diesli premium: szybka utrata sprawności DPF przy przewadze miejskiej eksploatacji, kosztowna obsługa SCR/AdBlue (typowe awarie czujników NOx, pompy, przewodów – serwis po ok. 180–230 tys. km), po 230–260 tys. km regeneracja wtryskiwaczy CR oraz czasami turbo, okazjonalne wycieki spod pokryw zaworowych czy chłodnicy EGR. System mild hybrid wymaga po 100–150 tys. km wymiany paska, kontroli softu i inspekcji akumulatora (koszty umiarkowane, ważne przy dużych przebiegach). Skrzynia S tronic – wymiana oleju co 60 tys. km – to absolutna konieczność. Komfortowe zawieszenie wymaga inwestycji w gumy, amortyzatory i sworznie już po 150–200 tys. km, szczególnie przy większych felgach. Elektronika auta (nowy MMI) wymaga aktualizacji, a po kilku latach pojawiają się drobiazgi typu błędy parkowania, komfortu lub softu multimediów. Model polecany jest menedżerom flot, wielozadaniowym rodzinom oraz ex-taksówkarzom premium, którzy szukają przewidywalności, radości z jazdy i spokojnej głowy na lata – przy regularnym, sumiennym serwisie i świadomej eksploatacji!