Audi A6 C8 FL 55 TFSI eHybrid 367KM to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie modeli w gamie tej popularnej limuzyny klasy wyższej. Hybrydowy napęd składa się z dwulitrowego silnika benzynowego TFSI oraz potężnego silnika elektrycznego, które łącznie generują aż 367KM i 500Nm momentu obrotowego, zapewniając przyspieszenie na poziomie około 5,6s do 100km/h i wyjątkową elastyczność w każdych warunkach. Zastosowany akumulator litowo-jonowy pozwala na pokonanie nawet 50km w trybie wyłącznie elektrycznym przy sprzyjających warunkach i pełnym naładowaniu. Średnie zużycie paliwa według WLTP wynosi od 1,6 do 2,0l/100km, faktycznie jednak w jeździe mieszanej przy częstym korzystaniu z silnika benzynowego można spodziewać się wyników od około 6 do 8l/100km, a przy uszczuplonej baterii spalanie rośnie jeszcze bardziej. Wnętrze A6 olśniewa jakością wykończenia – miękkie plastiki, liczne multimedia MMI, komfortowe fotele, niezwykle skuteczne wyciszenie oraz oryginalny design to atuty na światowym poziomie. Przestrzeń z przodu i z tyłu bez zastrzeżeń, chociaż mniejszy bagażnik, ograniczony przez akumulatory (pojemność ok. 360l), może być dyskomfortem przy codziennym użytkowaniu lub dalszych wyjazdach rodzinnych. Komfort zawieszenia doskonale łączy sportowe możliwości z wygodą jazdy, a adaptacyjne amortyzatory stanowią świetne rozwiązanie na polskie drogi. Pod kątem trwałości hybrydowa Audi A6 prezentuje się bardzo dobrze – choć pojawiają się przypadki awarii elektroniki hybrydowej, czujników czy oprogramowania wymagających aktualizacji, najczęściej są one usuwane w ramach gwarancji lub akcji serwisowych. Silnik A8XER i przekładnia automatyczna S tronic nie sprawiają poważniejszych problemów przy właściwej eksploatacji i regularnych wymianach płynów. Do typowych mankamentów należą: wysokie koszty ewentualnych napraw układu hybrydowego, szybkie zużycie tylnych tarcz hamulcowych (ryzyko korozji przez rzadkie używanie hamulców dzięki rekuperacji), sporadyczne błędy sterowników oraz delikatna elektronika wnętrza. Instalacja LPG w tym modelu nie jest zalecana i praktycznie nie stosuje się jej ze względu na zaawansowaną elektronikę nowoczesnych silników oraz hybrydową konstrukcję. Auto znakomicie sprawdzi się jako komfortowy pojazd dla rodzin, flot służbowych oraz entuzjastów nowoczesnych technologii – duża liczba systemów bezpieczeństwa, wsparcia kierowcy, adaptacyjne światła i rozbudowana łączność sieciowa to atuty doceniane przez użytkowników. Dla zwolenników tuningu mocny silnik i szeroka gama wyposażenia mogą być inspiracją, jednak z uwagi na złożoność elektroniki tuning powinien być wykonywany przez wyspecjalizowane firmy. Koszty eksploatacji są relatywnie wysokie, szczególnie w ASO, jednak rekompensuje to satysfakcja z jazdy oraz prestiż marki. Audi A6 C8 55 TFSI eHybrid jest idealnym wyborem dla tych, którzy szukają równowagi między osiągami a ekologią, komfortem a prestiżem, zaawansowaniem technicznym i bezpieczeństwem na najwyższym poziomie.