Audi A7 4G 2.8 V6 24V FSI 204KM to propozycja dla użytkowników szukających klasyki w nowoczesnej formie. Silnik o mocy 204 KM i 280 Nm zapewnia „setkę” w ok. 7,7 s, a szybkość reakcji na gaz oraz miękkość pracy plasują tę jednostkę daleko przed czterocylindrową konkurencją z segmentu E/F. Model 2.8 FSI bazuje na bezpośrednim wtrysku paliwa – daje ponadprzeciętną kulturę pracy, odporność na LPG (z dotryskiem i kontrolą luzów zaworowych) oraz wybitną trwałość przy regularnym serwisie (olej co 10–12 tys. km, kozacka głowica, żeliwny blok). Komfort jazdy w A7 z tym silnikiem to cicha, wygodna podróż – wnętrze to szerokie, dobrze wyprofilowane fotele, miękka i cicha kabina, ambient, klasyczne zegary lub wirtualny kokpit (opcja), duży ekran MMI, nagłośnienie Bose i rozbudowane systemy bezpieczeństwa. Największe zalety: spokojne spalanie (miasto 11–13 l, trasa 7–8,5 l), niska awaryjność mechaniki, bardzo dobre znoszenie dłuższych przebiegów, wszędzie dostępne części. Do typowych wad należą: powstawanie nagaru na zaworach ssących (profilaktyczne czyszczenie co 80–100 tys. km), sporadycznie rozciągający się łańcuch rozrządu (grzechotanie na zimno), wycieki oleju z pokrywy zaworowej, simmeringów wału i przypadkowe awarie cewek/świec. Zawieszenie komfortowe po 160–200 tys. km wymaga regeneracji (tuleje, amory), elektronika rzadko bywa problematyczna – lecz czujniki parkowania, wskaźniki i klimatyzacja po latach czasami zawodzą. Model polecany tym, którzy oczekują klasycznej pracy V6 oraz przewidywalności w luksusowym opakowaniu, niepogoni za turbo i wielką mocą, lecz jasnego komfortu i niezawodności w segmencie premium.