AUDI A7 4G 3.0 TDI CR 313KM CGQB – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A7 4G 3.0 TDI CR 313KM CGQB to topowa odmiana wysokoprężna – V6 BiTDI to odpowiedź dla tych, którzy od limuzyny coupe oczekują sportowych osiągów i prestiżu. Sercem auta jest jednostka 3.0 BiTDI CR o mocy aż 313 KM i 650 Nm, przyspieszająca do 100 km/h w 5,2 s! Elastyczność, płynność jazdy i natychmiastowa reakcja na gaz wybijają tę wersję poza klasyczne diesle. System dwóch turbosprężarek zapewnia potężny przypływ mocy i szeroki moment obrotowy dostępny w całym zakresie. Model wyposażony zawsze bardzo bogato – napęd quattro, automatyczny Tiptronic 8, adaptacyjne zawieszenie, MMI Touch, panoramy, nagłośnienie Bang&Olufsen, wentylowane/massage fotele i cała gama systemów bezpieczeństwa (lane assist, night vision, adaptive cruise). Atutem jest ogromna trwałość mechaniki głównej i szeroka dostępność zamienników. Słabe strony: BiTDI wymaga pełnego rygoru serwisowego – regularna obsługa AdBlue/SCR (typowe awarie czujników NOx, przewodów, pompki), DPF nie toleruje miejskiej jazdy (przepalanie w trasie wymagane!), regeneracja turbo i wtryskiwaczy po 200–250 tys. km; bardzo drogie naprawy adaptacyjnego zawieszenia po przebiegu 180–220 tys. km. Pojawiają się wycieki spod dekli, turbo, intercoolera, awarie EGR i chłodnic turbin. Elektronika zaawansowana, przewidywalna, choć regularnych aktualizacji wymagają systemy MMI, czujniki parkowania i wskaźniki. Skrzynia Tiptronic wymaga wymiany oleju co 60 tys. km. Model polecany doświadczonym kierowcom premium – dynamiczny, luksusowy i wciąż relatywnie tani w eksploatacji przy odpowiedzialnym podejściu do serwisu.