Audi A7 4G 3.0 V6 24V TFSI 300KM (FSI, kompresor) to wyższy szczebel prestiżu, techniki i sportowego zacięcia w segmencie limuzyn-coupe. Motor rozwija 300 KM i 440 Nm, a dzięki mechanicznej sprężarce (kompresor) gwarantuje przyspieszenie do 100 km/h w ok. 5,7 s, liniowy wzrost mocy i bardzo szeroką użyteczność bez „turbo dziury”. Elfasyczność od niskiego zakresu, dźwięk 6-cylindrów i natychmiastowa reakcja na gaz pozwalają kierowcy A7 cieszyć się jazdą niezależnie od stylu i dystansu. Spalanie realne – 9,2–10,2 l/100 km w trasie, 12,5–14 l w mieście. Wnętrze zachwyca jakością premium (MMI, audio B&O/Bose, skórzane tapicerki, ambient, szeroki zakres personalizacji asystentów, masaże, wentylacje). Największe zalety: komfort poruszania się zarówno w trasie, jak i dynamicznej codzienności, trwałość głównego napędu (łańcuch rozrządu kontrola po 80–120 tys. km), odporność na agresywną eksploatację (o ile serwis był wykonywany zgodnie z zaleceniami), oraz szeroki potencjał tuningowy (chip 360–400 KM na seryjnym kompresorze). Typowe wady: powstawanie nagaru na ssących (czyszczenie profilaktyczne co 80–100 tys. km), rozciągający się łańcuch rozrządu i napinacze (objaw: hałas na zimno, błędy faz – kontrola!), wycieki oleju spod pokryw oraz czasami uszczelniaczy wału, szybkie zużycie cewek/świec i okolicznościowe awarie układu chłodzenia (pompa wody, termostat), po ok. 200 tys. km – usterki pompy sprężarki lub intercoolera. Zawieszenie – komfortowe, adaptacyjne po lifcie, wymaga serwisu po większym przebiegu. Skrzynia S tronic (Tiptronic) wymaga wymiany oleju co 60 tys. km – zaniedbania kończą się awarią mechatroniki. Elektronika bardzo rozbudowana, sporadycznie awarie komfortu (systemy parkowania, czujniki), soft MMI wymaga aktualizacji. To model dla koneserów nowoczesnej techniki GT – wymaga regularnej obsługi, chęci do jazdy, a odwdzięcza się mocą, luksusem i charakterem prawdziwego Audi.