Audi A7 4G 3.0 V6 24V TFSI 310KM to flagowa benzynowa propozycja limuzyny-coupe z początku drugiej dekady XXI wieku, która wyznaczyła nowy trend dla segmentu premium GT. Sercem auta jest sześciocylindrowy silnik z mechanicznym kompresorem, rozwijający 310 KM i 440 Nm, co umożliwia sprint do „setki” w zaledwie 5,6 s, a prędkość maksymalna sięga ogranicznika przy 250 km/h. Motor znany jest z natychmiastowej reakcji na gaz – kompresor eliminuje zjawisko turbodziury, a linia momentu gwarantuje dynamikę nieosiągalną dla klasycznych wolnossących V6. Do głównych atutów tej jednostki należą: aksamitna praca, przepiękny dźwięk, wysoka odporność na obciążenia dynamiczne oraz rewelacyjna trwałość przy regularnych serwisach (olej max. co 12 tys. km, czyszczenie nagaru co 80–120 tys. km, inspekcja łańcucha rozrządu). Model zachwyca komfortem kabiny – szerokie, miękkie fotele, idealne wyciszenie, zaawansowane multimedia (MMI, nagłośnienie premium), automatyczna klimatyzacja i szeroka gama tapicerek oraz dekorów. Zawieszenie adaptacyjne, napęd quattro i skrzynia S tronic/Tiptronic gwarantują pewność prowadzenia nawet przy dynamicznej jeździe i dużym obciążeniu. Najczęściej wymienianą wadą jednostki jest powstawanie nagaru na zaworach ssących – typowe dla FSI/TFSI z direct injection, wymagające mechanicznego czyszczenia. Przy większych przebiegach należy wziąć pod uwagę rozciągający się łańcuch rozrządu (objawy: grzechotanie na zimno, błędy faz, konieczna wymiana napinacza), a także szybkie zużycie świec, cewek i potencjalne wycieki spod pokryw zaworowych oraz uszczelek turbo po ok. 150–200 tys. km. Zdarzają się awarie układu chłodzenia (pompy, termostaty), a kompresor – choć bardzo wytrzymały – wymaga regularnej wymiany oleju w mechanizmie. Po stronie wnętrza – jedyna większa bolączka to incydentalne problemy z MMI (nawigacja, ekran, soft wymagający aktualizacji). Zawieszenie jest trwałe, choć adaptacyjne układy wymagają serwisu amortyzatorów i tulei po większym przebiegu. Model nie toleruje instalacji LPG z uwagi na bezpośredni wtrysk, lecz przewidywalność obsługi i dostępność części stoją na wysokim poziomie. A7 3.0 TFSI 310KM to wybór dla tych, którzy szukają połączenia komfortu klasy premium z niesamowitą dynamiką i nowoczesnym, wyrafinowanym napędem – ale oczekują świadomej i regularnej profilaktyki serwisowej.