Audi A7 4G FL 3.0 V6 24V TFSI 333KM to luksusowy fastback klasy premium, który po liftingu zyskał zarówno nowocześniejsze wyposażenie, jak i precyzyjniejsze dopracowanie topowej, benzynowej jednostki napędowej. Motor V6 TFSI z mechanicznym kompresorem oferuje 333 KM oraz 440 Nm momentu dostępnego od najniższych obrotów. Sprint do 100 km/h trwa tylko 5,2 sekundy, prędkość maksymalna jest fabrycznie ograniczona do 250 km/h, a elastyczność i płynność jazdy wyraźnie dystansują konkurencyjne konstrukcje turbo o podobnej mocy – głównie dzięki kompresorowi, który eliminuje zjawisko tzw. turbodziury i zapewnia natychmiastową reakcję na gaz w każdej sytuacji. Audi A7 po FL to także prawdziwy wzorzec komfortu i prestiżu: szeroka, perfekcyjnie wyciszona kabina, skórzane i wentylowane fotele, topowe nagłośnienie Bang&Olufsen/Bose, nowy panel MMI Touch, wirtualny kokpit (Virtual Cockpit), ambientowe oświetlenie i relaksujące wykończenie wnętrza. Zawieszenie adaptacyjne pozwala dostosować charakter pracy od miękkiego, komfortowego po sportową sztywność, a napęd quattro poczucie bezpieczeństwa nawet na śliskiej nawierzchni. Plusem wariantu 3.0 TFSI jest również bardzo dobra odporność mechaniczna – jednostka świetnie znosi dynamiczną eksploatację, choć wymaga rygorystycznego serwisu (olej max. co 10–12 tys. km, regularny przegląd kompresora, wymiana filtrów oraz świec i cewek zapłonowych). Przewidywalność awaryjności i łatwość serwisowania to absolutne atuty tej propozycji. Wady? Jak każda nowoczesna benzyna z bezpośrednim wtryskiem, 3.0 TFSI cierpi na powstawanie nagaru na zaworach ssących (czyszczenie mechaniczne zalecane co 80–100 tys. km), rozciągający się łańcuch rozrządu (objaw: grzechotanie na zimno – inspekcja i ewentualna wymiana po 100–140 tys. km), sporadyczne wycieki spod pokrywy zaworowej i uszczelniaczy wału, okolicznościowe awarie pompy wody oraz przewodów chłodzenia kompresora. Skrzynia S tronic wymaga wymiany oleju co 60 tys. km (zaniedbania kończą się kosztowną naprawą mechatroniki). Zawieszenie adaptacyjne, tak jak tiptronic – przy dynamicznej eksploatacji szybciej wymaga serwisu (amory, gumy, łączniki). Elektronika bardzo przewidywalna, choć po 6–10 latach pojawiają się typowe drobiazgi systemu komfortu (podnośniki szyb, klimatyzacja, czujniki parkowania) oraz okresowo aktualizacje oprogramowania MMI. Model stanowczo nie nadaje się do LPG ze względu na skomplikowany układ wtryskowy i chłodzenie zaworów. Użytkownicy cenią wersję 333KM za autentyczne wrażenia z jazdy, doskonałe prowadzenie, prestiż oraz komfort. Spalanie realne: trasa 8,7–10,4 l/100 km; miasto 12,5–14 l/100 km – jak na moc i masę pojazdu, wynik bardzo satysfakcjonujący. To flagowa benzyna dla wymagających – jeżeli zależy ci na prestiżu, luksusie, szybkości działania i przyjemności z prowadzenia, a jednocześnie jesteś gotów na regularne, fachowe serwisy, model ten długo się odwdzięcza bezproblemową eksploatacją klasy premium.