Audi A7 4K 40 TDI 204KM (DFBA) to najnowsza propozycja diesla klasy premium, zorientowana na komfort, ekonomię i nowoczesność. Silnik 2.0 TDI CR generuje 204 KM i 400 Nm (0–100 km/h: 7,6 s), przyspieszenie elastyczne, realne spalanie: 4,7–5,5 l (trasa), 6,7–7,6 l (miasto). Model po liftingu – dwa ekrany MMI Touch, ambient, szerokie fotele typowe dla segmentu GT, bardzo wyciszone wnętrze, nowoczesne opcje tapicerki, rozbudowana elektronika, matrycowe światła LED, adaptacyjne zawieszenie. Cechuje go bardzo niska awaryjność głównego napędu (olej, DPF, rozrząd, napęd paska, regularny serwis co 10–12 tys. km). Minusy to zapychający się DPF przy miejskiej eksploatacji, możliwe awarie EGR przy dużych przebiegach, konieczność wymiany wtrysków po ok. 220–270 tys. km oraz wycieki spod dekli po wyższych przebiegach. Tiptronic/S tronic wymaga regularnej wymiany oleju (60 tys. km); zawieszenie adaptacyjne wymaga inwestycji po 150–200 tys. km. Elektronika auta bardzo przewidywalna – typowe są drobiazgi: czujniki parkowania, systemów komfortu, soft MMI. To model dla nowoczesnych flot, wymagających użytkowników premium i osób oczekujących przewidywalnych kosztów oraz trwałości klasy GT.