Audi A7 4K FL 2.0 40 TDI EVO 204KM DTPA to podstawowy diesel w odświeżonej serii A7, zaprojektowany z myślą o flotach i wymagających użytkownikach ceniących ekonomiczne trasy. 2.0 Evo CR DTPA daje 204 KM i 400 Nm i moment od 1750 obr./min. Sprint do 100 km/h w 7,6 s, trasa to spalanie 5,1–6,2 l, miasto 6,8–7,6 l. Auto zachwyca wyciszoną, nowocześnie urządzoną kabiną – dwa ekrany MMI Touch, ambient, świetne nagłośnienie, tapicerki premium, liczne asystenty jazdy oraz systemy bezpieczeństwa i komfortu. Największe plusy tego modelu to odporność mechaniki (przebiega pół miliona km przy regularnym serwisie oleju, rozrządu i DPF), przewidywalność, tania obsługa eksploatacyjna. Silnik świetnie sobie radzi ze słabszym paliwem, turbo znosi długie przebiegi. Wady? Filtr DPF źle znosi częstą jazdę miejską, konieczność wypaleń na trasie; typowo pojawiają się awarie EGR po 200 tys. km, wycieki spod pokrywy i turbo, po 220–260 tys. km regeneracji wymagają wtryski i sprzęgło z dwumasą. Elektronika auta przewidywalna, choć soft MMI i czujniki parkowania mogą wymagać aktualizacji. Zawieszenie komfortowe, wymagające konserwacji po 180–220 tys. km (tuleje/amory). Idealne auto do przewidywalnej, ekonomicznej jazdy klasy premium i długodystansowych przebiegów.