AUDI A8 D2 2.8 30V 193KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A8 D2 2.8 30V 193KM to jedna z legendarnych konfiguracji tej generacji limuzyny, szczególnie chwalona za kompromis pomiędzy mocą, skomplikowaniem obsługi a kosztami eksploatacji. Sześciocylindrowy silnik V6 o mocy 193KM daje aksamitną kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę (0–100 km/h w 8,6 s, prędkość maksymalna 230 km/h) oraz wyjątkową odporność na gorsze paliwo. Model doskonale adaptuje się do LPG (klucz: kontrola luzów zaworowych), co znacznie obniża koszty codziennej jazdy. Kabina – typowy wzorzec klasy premium: wygodne, szerokie fotele, trwałe materiały, rozbudowane opcje wyposażenia, pełna elektryka, opcjonalne nagłośnienie Bose. Atutem pozostaje legendarna długowieczność i aluminiowa karoseria – odporna na korozję nawet po wieloletniej eksploatacji. Typowe bolączki to: wycieki spod pokryw zaworowych i simmeringów, sporadyczne awarie cewek zapłonowych, konieczność okresowego serwisu rozrządu (pasek co 90 tys. km), czasem nieszczelności pompy wody i chłodniczki oleju. Po 250+ tys. km pojawia się zużycie gumowego osprzętu zawieszenia i amortyzatorów. Elektronika minimalistyczna, lecz typowe wady dotyczą podnośników szyb, centralnego zamka i wyświetlaczy. To auto dla poszukiwaczy klasycznej elegancji, spokojnego komfortu, taniej eksploatacji z LPG i przewidywalności obsługi na długie lata.