Audi A8 D2 2.8 V6 30V 193KM to klasyk limuzyn przełomu lat 90., wzorzec trwałości i komfortu niemieckiej szkoły konstrukcji segmentu premium. Sześciocylindrowy silnik V6 o 30 zaworach zapewnia 193 KM, setkę osiąga w ok. 8,2 s (z automatem Tiptronic), a prędkość maksymalna przekracza 230 km/h. Największe atuty tej odmiany to miękka, płynna praca V6, znakomita odporność na gorsze paliwo, praktycznie bezproblemowa eksploatacja przy regularnym serwisie. Model A8 D2 jest bardzo dobrze wyciszony, tapicerka, zawieszenie i ergonomia wnętrza plasują go ponad współczesnymi sedanami segmentu D. Komfort pneumatycznego/klasycznego zawieszenia, wysokiej klasy nagłośnienie Bose (w opcji), pełna elektryka w kabinie. Najpopularniejsze zalety: genialna długowieczność, tanie serwisowanie (w porównaniu do obecnych flagowców), bardzo wysoka akceptacja LPG (przy kontroli luzów zaworowych); bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne (aluminiowe nadwozie), legendarna kultura pracy silnika. Wady: wyższe spalanie – trasa 8–9 l, miasto nawet 13–16 l; typowe wycieki spod pokryw zaworowych i simmeringów, sporadyczne awarie cewek zapłonowych, potrzeba okresowego serwisowania zawieszenia pneumatycznego lub narastające luzy w klasycznym (wahacze, gumy, amortyzatory). Elektronika jest prosta, lecz po latach mogą pojawić się usterki centralnego zamka, szyb, klimatyzacji oraz drobne defekty wyświetlaczy. Najważniejsze – profilaktyka rozrządu (wymiana co 90 tys. km), kontrola uszczelek i regularne zmiany oleju. Model dla fanów klasycznej elegancji, trwałości i ponadczasowego komfortu.