Audi A8 D3 3.7 280KM to prestiżowy benzynowy wariant oferujący dużą moc, komfort i klasykę z początku XXI wieku. Ośmiocylindrowa V8 osiąga 280 KM i pozwala na sprint do setki w ok. 7,3 s, V-max przekracza 250 km/h (płynnie, liniowo). Największą zaletą tej wersji jest wyśmienita kultura pracy V8, elektryzujący dźwięk i natychmiastowa reakcja na gaz – auto świetnie znosi LPG (przy profesjonalnej instalacji i kontroli luzów), a aluminiowa karoseria zapewnia odporność na korozję nawet po latach eksploatacji. Wnętrze zachwyca: klimatyzacja, skórzane wielofunkcyjne fotele, ambient, topowe nagłośnienie, rozbudowane MMI. Wadą pozostaje wysokie spalanie (miasto 14,5–17 l, trasa 8,5–11 l) i kosztowny serwis rozrządu (łańcuch – wymiana co 120–150 tys. km, napinacze, wariatory). Typowe są wycieki spod pokryw zaworowych, awarie pomp wody, uszczelniaczy wału po wyższych przebiegach, sporadyczne defekty cewek i świec. Po 200+ tys. km zawieszenie wymaga gruntownej renowacji (tuleje, amortyzatory, wahacze), a wersje z pneumatycznym – sprawdzenia kompresora i miechów. Elektronika auta przewidywalna, choć po latach mogą pojawić się błędy comfortu (centralny, szyby), klimatyzacji i softu MMI. To model dla entuzjastów klasycznej V8 – luksusowy, trwały przy regularnym serwisie i gotowy na długie dystanse, ale dla osób akceptujących wyższe rachunki za paliwo i usługi premium.