Audi A8 D3 4.2 V8 335KM to jedno z najbardziej ekskluzywnych aut początku XXI wieku – flagowy sedan segmentu F ze wszystkimi luksusami epoki. Sercem modelu jest wolnossący V8 o mocy 335 KM, 430 Nm, co pozwala na sprint do setki w 6,3 s i prędkość maksymalną ograniczoną do 250 km/h. Kultura pracy, natychmiastowe reakcje i niskie drgania to niekwestionowany atut tej jednostki. Wersja z napędem quattro i automatycznym Tiptronic to gwarant bezpieczeństwa i komfortu, a komfort jazdy podnoszą: skórzane, wentylowane fotele, ambient, climatronic, systemy asystujące, topowe audio oraz zaawansowane multimedia. Model doskonale nadaje się do LPG (po montażu wysokiej klasy instalacji, regularnej kontroli luzów), a aluminiowa karoseria ASF daje ponadczasową odporność na korozję. Największe wady: wysokie spalanie (miasto 16–20 l, trasa 9,8–12 l), kosztowny serwis rozrządu (łańcuch, wariatory, napinacze – serwis po 120–150 tys. km) oraz typowe wycieki spod pokryw, sporadyczne usterki wariatorów faz, uszczelek, cewek zapłonowych po dużych przebiegach. Zawieszenie adaptacyjne (albo pneumatyczne) wymaga inwestycji już po 160–200 tys. km, sporadycznie także pompa wody i przekaźniki klimatyzacji/centralnego zamka. Elektronika auta zaawansowana, lecz przewidywalna; sporadyczne awarie dotyczą comfortu, softu MMI, wyświetlaczy czy systemów bezpieczeństwa. To model dla fanów bezkompromisowego komfortu, prestiżu i klasyki V8 w nowoczesnym wydaniu, którzy akceptują wyższe koszty serwisu i eksploatacji w zamian za wyjątkowe wrażenia z jazdy i pełnię luksusu.