AUDI A8 D3 6.0 I QUATTRO 450KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A8 D3 6.0 I Quattro 450KM to prawdziwy pomnik niemieckiej inżynierii – flagowa limuzyna z legendarnym silnikiem W12 o pojemności 6 litrów i mocy 450 KM. Model ten zapewnia niepowtarzalną atmosferę luksusu, osiągając “setkę” w 5,2 s i rozpędzając się do 250 km/h przy niebywałej kulturze pracy, płynności napędu i niemal zupełnie cichej kabinie, nawet przy pełnym obciążeniu. Wnętrze to świątynia komfortu: fotele z masażami, wentylacją, szeroką regulacją, topowe wykończenia ze skóry, drewna, systemy ambient, audio high-end, MMI, czterostrefowa klimatyzacja. Quattro współpracuje z adaptacyjnym zawieszeniem, czyniąc z limuzyny nie tylko komfortowy krążownik, ale i auto o zaskakującej trakcji i stabilności nawet przy dynamicznej jeździe. Największe atuty: genialna dźwiękowo praca W12, legendarna wytrzymałość głównej jednostki (przy serwisie, oleju i chłodzeniu), unikalny prestiż na ulicy i bezproblemowa, nawet sportowa jazda mimo wielkiej masy pojazdu. Wady są typowe dla segmentu F: wysokie spalanie (miasto 17–19 l/100 km, trasa 11–13 l), kosztowny serwis rozrządu (łańcuch, wariatory, napinacze po 120–150 tys. km), wycieki spod pokrywy, uszczelniaczy i intercoolera, trudny dostęp do niektórych podzespołów (wysokie koszty robocizny), sporadyczne awarie cewek lub osprzętu klimatyzacji. Elektronika bogata, przewidywalna, po wieloletniej eksploatacji pojawiają się drobiazgi: soft MMI, komfort, czujniki parkowania. To propozycja dla koneserów bezkompromisowej mocy, komfortu i luksusu – wymaga świadomości kosztów, ale w zamian oferuje limuzynę marzeń dla prawdziwego pasjonata klasy premium.