AUDI A8 D3 FL 4.2 V8 32V FSI 350KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A8 D3 FL 4.2 V8 32V FSI 350KM to flagowy, wolnossący V8 tej generacji limuzyny – majstersztyk inżynierii Audi, łączący luksus, osiągi i wysoką trwałość. Motor 4.2 FSI generuje 350 KM i 440 Nm, sprint do 100 km/h zajmuje 6,1 s, a kultura pracy i dźwięk plasują ten silnik wśród najbardziej pożądanych klasycznych propozycji segmentu F. Plusem tej wersji jest natychmiastowa reakcja na gaz, wzorowa płynność jazdy, ogromna trwałość (regularny serwis = 400+ tys. km bez remontu), aluminiowa karoseria ASF odporna na rdzę, wnętrze klasy premium: klimatyzacja, masaże i wentylacje foteli, ambient, nagłośnienie Bose/B&O, soft close, systemy bezpieczeństwa i komfortu. Wady: bardzo wysokie spalanie (miasto 14–18 l, trasa 9,2–10,5 l), powstawanie nagaru na zaworach ssących (czyszczenie co 80–100 tys. km), wycieki spod pokryw i simmeringów po wyższych przebiegach, okresowe awarie cewek i świec, kosztowna obsługa rozrządu (łańcuch z napinaczami – kontrola po 120–150 tys. km), sporadyczne awarie wariatorów faz i pomp wodnych. Zawieszenie pneumatyczne kosztowne po 200 tys. km. Elektronika bogata – pojawiają się drobiazgi comfortu, MMI, podświetleń. Model dla entuzjastów klasycznej V8 w luksusowej, reprezentacyjnej oprawie i gotowych na wysokie koszty serwisu premium.